torsdag 16 juni 2011

[Robinson]

Då var det dags!
Idag bär det av till ön och ölivet utan några moderna ting. Detta betyder förstås väldigt lite bloggning, dator, tv, spis och andra elektriskta saker som.....kylskåp och eluttag....
Vilket i sin tur betyder att strandsatt får en helt annan innebörd! Men det blir en upplevelse och skulle det vara outhärdligt utan dessa saker så ligger stan 10 minuter därifrån! :)
Han laddat upp med batterier, konservburkar, och annat smått och gott(vin) som man behöver för att klara sig ute i det "vilda".

Igår blev ingen bloggning, nej. Köpte till slut en present till pappa istället,
- Lägger upp den här, EFTER ditt kalas pappa ;)
Igår köpte jag kattsele till lilla fjant och sen spenderade hon resten av dagen ute i solen och det gröna gräset. Får en känsla av att det var skönt för henne att byta miljö från ett tvättrum i källaren till frihet....(obs! tvättrummet är bara tillfälligt!) Hon ska med till ön idag :)

Jag köpte också Skip-bo
spelade detta i lördags
och jag blev frälst!

Ska hjälpa pappa att mastra på idag(kanonväder BTW!) passar bra då jag behöver ta ut "överlevnadspackning" och behöver bärhjälp ;)

Alla som känner att de vill hälsa på lilla Mig på ön är hjärtligt välkommna! Slå en pling(har ju mobil med mig såklart, sen att den inte kan laddas där ute är en annan sak ;)

Nu blir det skön, lång träning på cykeln innan dagen riktigt har börjat, havet ligger bleke och det är nästan ingen vind - och med det vill jag säga; Perfekt för att vara på havet såklart!

Börjar bli lite nervös inför söndagen, dels för att jag håller tummarna att vädret håller sig fint - dels för att om det gör det så ska Malin och jag äntligen skärmflyga för presentkorten vi fick när vi fyllde 25...förra året! Spännande!

Hittade också den här spännande länken för alla fotogalningar där ute:

Fotografera ditt smultronställe - vinn kamera!

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar