tisdag 7 juni 2011

The Start On A New Today

[Började denna dag med att vakna av en fluga i örat...]

Det är aldrig för sent att "tänka om"
Därför tycker jag att det passar bra att börja "tänka om" den första dagen som jag startar upp min blogg :)
Det är första gången jag skriver blogg vilket gör det lite spännande och förväntansfullt.
Jag tycker att det är ett bra tillfälle att börjar skriva blogg då jag precis har gått på sommarlov från studier och alla krav.

Efter några härliga dagar i Dalarna hos min kära syster Emily som skriver bloggen,
www.myperfectbabyjulian.blogspot.com (Ett tips; läs den! Ni kommer att fastna direkt),
så tar jag nya krafttag och kör igång med träningen som har legat nere ett tag.

Ändrar kost och ökar motionen, jag får inspiration och kraft nu när det är så fint väder ute :)
Har börjat med mina morgonpromenader också, eftersom jag inte är någon morgonmänniska så är det mäkta duktigt av mig!!

Slår idag ett slag för att som kvinna våga göra saker själv!
Idag har jag pysslat med min cykel som behövde en rejäl serviceomgång!
Hål i innerslangen, lagade innerslangen
Åkte och köpte nytt däck (Hittade ett superfint på http://sportson.se/newsite/ som jag varmt rekommenderar) efter att ha ränt omkring i, som det kändes, 10 cykelbutiker) *pust i värmen
Köpte också en ny handbromsslang(som jag inte blev klok på hur jag skulle sätta dit)...fortsättning följer..
Men iaf! Jag fixade och trixade dit däcket och voila! Nu kan jag sätta däckbyte på min meritlista ;)

Ska nu ta mig en lång cykeltur i solen och testa mitt vrålåk - tar med min cykelkorg, kaffe och en liten frukt på vägen(man vet aldrig om man hittar ett nytt smultronställe men jag tvivlar på det när jag redan har mitt paradis Kålö

Ha en skönt dag

/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar