onsdag 8 juni 2011

[Sand mellan tårna..och i ögonen]..

Jag gav upp efter två dagars slit och skruvande...
Det enda jag fick för besväret var svarta fingrar från oljan...
Det ser ut som jag har varit någonstans och rotat...
och det går inte bort med diskmedel heller..
Fick lust att dumpa cykeln i närmaste buske!


Det började så bra, lyckades dra loss den gamla kedjan, putsade så fint att det glittrade i solen.
En trevlig liten gumma gick förbi - hon ledde sin cykel brevid sig, i korgen hade hon nyköpta blommor.
- Åhh, byter du kedja! sa hon glatt med lite brytning i rösten.
- Ja, man får passa på när man ändå sitter här och skruvar, sa jag.
- Ja, jag var hos cykelhandlaren häromdagen och fick sådana här tjocka fina däck, visste du att det fanns däck som det inte går att få punktering på?
- Nej, sa jag förvånat.
- Det finns det, sådana har jag nu! Sa den lilla, lilla gumman stolt, önskade lycka till och traskade vidare.
Slangen och däcket visste jag ju hur man bytte, det gjorde jag ju en gång igår! Inga problem. Men pumpen ville inte ge däcket luft :( så jag fick hämta bilen, sätta dit den löstagbara dragkroken, montera cykelställningen och hänga upp cykeln *pust! Till råga på allt så har fiskmåsarna fått ungar...på gården. Varje gång jag ställde mig upp hörde jag;
- skrii! vingslag i luften och gula små dallriga simfötter som dök ner och attackerade mig.

- Ger du upp nu? Frågar någon plötsligt. Det är damerna på Hyregästföreningen som är ute för att få lite frisk luft med cigaretter i handen...(hör ironin eka). Det visar sig att de har sett mig sitta och pilla med cykeln i två dagar. De har koll de där! Kändes nästan som hemma i;

Karlskrona - the home of all the peeping Toms :)

Ja, nu lämnar jag in skräpet! Säger jag med ett leende på läpparna och kör iväg.

Bensinstationen nästa!(berättar inte vilken, vill ju inte göra chefen upprörd när han får reda på att hans anställda inte använder Statoils utmärkta tjänster ;) Pumpade däcket med tryckluft(gick superduperbra!) Åkte bort till TeamSportias verkstad - fullt, åkte bort till en annan verkstad - fullt...and so on... 

Slutade med en tur ner till stranden och sanden <3

Sen kom kvällen och då kom också energin - det blev en timmes jogg/promenad, yes siree! Men usch vilken dålig kondition jag har fått, och min höft har börjat krångla igen...förbannat!
Menmen jag kan ju inte säga att jag inte har varit effektiv idag, nu blir det film och sen God Natt.
Imorgon kör jag till Bläjkinge för att jobba helg :)

Psst...Har inte stött på en enda otrevlig Kalmarbo....än ;)

/ Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar