fredag 22 juli 2011

[Högklackat fungerar inte i sumpmark]

Gårdagen är som i ett töcken...
Minns inte speciellt mycket - jag sov mest bort den, Hah!
Överlag - en väldigt skum och regnig dag..men kvällen desto bättre!

Det var många som trotsade vädret igår för att njuta av Östersjöfestivalen i Karlshamn;



Värst trevligt var det!
Marcus och jag körde dit i ösregn, när vi kom dit blev det uppehåll och höll sig så hela kvällen lång :)
Mötte upp Anna, Jonna och Sara(tror jag hon hette, jag och namn, en egenskap jag ärvt efter min kära fader...:) Käkade Langos och fick mig en kall öl men blev nästan "bestulen" på växeln tillbaka då den betydligt unga servitörn "glömde" bort att ge tillbaka..
Det blev många skratt :D
På kvällen när vi skulle köra hem hamnade vi i ett vidunderligt åskväder! säkert 20-talet blixtrar under loppet av 5 minuter, tur man befann sig i en trygg, varm bil och inte på sjön, roendes i en öppen plasteka....

Träningen då..jo titta vad jag upptäckte efter lite letande!;

Den som letar hon finner! De existerar verkligen :)
Jag vet ju att de små chokladrutorna har funnits där under en rätt lång tid men de tycks alltid gömma sig i det dunkla överslag av hud och fett som omfamnar dem...därför blir jag så lycklig varje gång jag kommer i den posen där de framträder :D Så jag var tvungen att ta ett kort! Detta gjorde mig peppad för ytterligare träning så det blir 2 cykelmil idag också! Jajemeeen!

Dagens visdom:
Kommit på att jag passar ypperligt för mitt framtida yrke...
Man kan inte vara förskolepedagog om man inte tänker praktiskt - då är man ingen förskolepedagog

Övrigt:
Får se om det blir ett dop i havet - kallt och inte så inbjudande men isbjörnen Jonna ville prompt bada idag...
Hade varit kul med en pubrunda ikväll också om man kan få med sig någon ut på galenskaper...
Imorgon ska lilla Johanna firas, hon fyller 25 somrar och bjuder på smörgårdstårta, grattis till henne!

Föräldrarna drar till Kalmar ikväll för att dansa på Skälby Loge! Jag lovade dem mitt studentrum att övernatta i. Skönt för dem att komma iväg från stan :) Så kan jag passa huset så länge ;)


/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar