söndag 22 januari 2012

[Bland Fuegolovers och tupéer]

Hej snön...
Vart har du varit?..
Inte här..
Men nu är du..
just här..
utanför mitt fönster..
Lägger dig till ro..
och invaggar mig i tysthet..
och i tron att du ska stanna..
bedövar du mina sinnen..
lyser upp min väg där jag går...
sen smälter du bort..
rinner iväg, forsar..
sen är du glömd...


Gick en långpromenad med Anna idag, utrustade med termobyxor, morötter, knäckebröd i handen kämpade vi i snöig motvind för att få en stund med djuren på 4H...
Vi kämpade oss förbi översvämmade parkeringsplatser och dyngsura av smält snö hamnade vi inne bland, vad vi trodde, var kaniner och marsvin...eller...?

Hey! Vem har lämnat sin peruk?!
Morötterna gick med glädje och så gjorde också vi efter en stunds mys med dvärgvädurar..inte för inte att man blir sugen på att köpa en...:S


Miiiin!
















 

Kom ut i stormen igen för att stega bort mot grisar och får..
Något hörs bakom oss, ett sorts kraftigt vingslag. Vi vänder oss om och ser tre gigantiska gäss flyga mot oss med mord i blicken. Anna skriker och puttar undan mig så hon kommer förbi - rädda sig den som kan eller? :D
Gässen ger upp och vi småspringer bort till fåren, på vägen ger vi grisarna lite knäckebröd, fåren får resten..
Traskar hemåt, jag trycker in kläderna i torkskåpet, äter lite varmt och hinner sen med lite engelska frågor innan fuegon...Fuego!! Ny favorit i träningsträsket.
Du hör direkt på namnet att det är något för dig...lyssna: fuuuuuegoooo!
En sorts zumba men ändå inte, lite afrikanskt, lite salsa - I love it! Älskar ju att dansa så detta är perfekt. Gymmet kan bli lite enformigt och då är det bra med variation :) och så blir man en hejare på att skaka rumpaa!
Detta kommer för mig att bli en del av varje söndag framöver :D

Imorgon drar en ny vecka igång och jag är redo för alla utmaningar som kan tänkas komma...

Nu sitter jag och stirrar på hårfärgen jag köpte och frågar mig, kommer jag att...?
Är nu färdig med engelskan, är en aning trött och min ipod är fylld med härlig ny träningsmusik!
Bl.a den här!

God natt! //Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar