lördag 21 januari 2012

[Skriet från vildmarken]

Vilket geni går upp kl 9 på en lördagsmorgon när hon inte gick och la sig förrän 5 igår natt?
Jo detta geniet.,
Jag fattar inte att jag inte förmår mig sova längre, det är tvärt omöjligt! Ligga och bliga i taket som en lemur och tro att det ska hända något roligt är ett stort misslyckande bara i sig.
Så jag steg upp, åt frukost och tog en långpromenad - fy fan så skönt! Vad skulle jag göra utan mina promenader? De ger mig styrka, frisk luft och ett rensat huvud.

Gårdagen var oslagbar, Hah!
Klockan 19 var det dags för Lasergame. Två år sedan sist måste jag nämna..
Jonna, Anna och jag vs Amanda, Jessica, Vendela och Josefine...
Helt klart underbenannade så tänkte vi att vi har inte en chans i helvetet att gå vinnande ur detta spel..
Svettet det rann, vi andra sprang, skrek, skrämde och dödade om vartannat - skitkul!
Det första vi hör när vi kommer ut från rummet när spelet är slut är ett gäng 10-åriga killar säga:
- Ni vann gröna laget! Say What?! Jo, 532 - 241 var slutresultatet :) Dolda talanger, I´ll say :)
Sen bar det av bort med Rosévinet till Josefine för Tacooos och Greasedans på Kinnect, där stannade Anna och jag till runt 01 tills vi kände att det var dags överge dansgolvet.

Pigga som få kom vi hem och upptäckte att näe! Vi ska inte sova. Upptäckte också att det tydligen var fler uppe. Damp ner vid matbordet och spelade kort.
Efter en stund öppnas Jonnas dörr och ut kommer en mumlande morgonrock - säger något om glömda ägg i kastrull, går ut i köket en stund, går sen tillbaka in i rummet och stänger dörren.
Runt halv 3 händer samma sak - dörren öppnas men nu går morgonrocken åt andra hållet och försvinner på toa.
Då föds den underbaraste idén hittills år 2012. Daniel utbrister: - Anja kan inte du gå in och lägga dig i Jonnas säng? Ja, jag är ju inte den som är den ;)
Går in och kryper ner under täcket och väntar som ett barn på jultomten...
Hör någon tassande säga godnatt till de andra sen stängs dörren och det blir knäpptyst...
Fan, hon kommer att slå ihjäl mig, tänker jag. Hör hasande fötter på väg närmre och närmre.
Känner en hand på täcket och då ger jag ifrån mig ett litet fniss..

Skriket som kom från Jonna går inte att förklara i ord. Vi andra asgarvade och hon svor xD

Vi satt kvar ett tag till, jag följde med Anna ut "för lite friskt luft" ..
När vi kom tillbaka var David och Daniel spårlöst borta..veklingar :)
Vi satt kvar, spelade, drack och snackade fram till halv 5, då gav vi upp.
Och här är jag nu..Mätt och belåten och funderar på att ta tag i instuderingsfrågorna till engelskan..

Pratat med allra käraste syster idag också <3 alles güt i Dalarna, men saknar henne och våra pratstunder något så grymt mycket.


Trevlig lördag!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar