söndag 29 januari 2012

[Spending my time]

Precis hemkommen från söndagspromenaden:


Man vill ju ha någon att prata med när man är ute på sina promenader, när tankarna kommer och just då som man tänker som bäst. Vi har alltid pratat om djupa livsfrågor, diskuterat mycket och ifrågasatt, stöttat och gett många råd i vår familj. Några bra, några mindre bra ;) Ibland tröttnar jag på musiken i öronen och just idag behövde jag bli lite uppiggad och komma bort från alla röriga tankar jag haft de sista dagarna, de gör mig disträ. Så jag ringde min syster. Det har konstigt nog blivit vår lilla "grej". Varje gång när mina syster eller jag ringer, då blir standardfrågan; är du ute och går eller? Hon skulle gå en promenad senare i eftermiddag, så hon lär väl ringa då :)
Hon skulle också skicka några bilder för mig att redigera på deras Uno(en snövit kanin så underbart fin!).


Tafsen är fortfarande orörd, det skulle ju ha ringt en "mecknisse" denna helgen och ta den med sig till sitt krypin för at fixa lite. Men än har telefonen inte gett ifrån sig mer än de smsljud som kommer då och då. Det kanske var det bästa ändå, jag var tvungen att ladda batteriet. Köpte en batteriladdare i fredags och med guidning av pappa i telefonen så kopplade jag bort batteriet och det står nu på laddning nere i soprummet. I två dygn har det nu stått och laddar aldrig färdigt. I morse ringde pappa och sa att jag kanske måste öka från 14 volt annars laddar det aldrig färdigt...hej och hå där förlorade jag lite tid.

Klippte till tjejerna lite i fredags kväll och Jonna vågade t.om. färga sitt underhår i en mörkare nyans av brunt(superfint!) sen blev det två avsnitt av PrisonBreak hos Jonnas under nya favoriten:

 Porrfilten, gosig och alltid redo att täcka över dig :D

Blev sugen på att lätta mitt eget långa, slitna rufs, ringde en frisör jag trodde skulle passa och bokade tid till lördagsmorgonen. Kämpade mig upp halv 8, stack dit och blev 10 cm/10 kilo lättare :) Men hårfärgen förblir oöppnad ett tag till iaf ;)
Käkade årets andra semla igår också, men fan va vi fick leta efter dem, kanske det som gjorde dem extra goda ;)
I frysen hägrar en kladdkaka som känns väldigt lockande denna söndag...får se hur karaktären är efter träningen. Har börjat varvar mina ord mellan svenska och engelska nu, grymt störigt tycker jag men säkert jätte effektivt...:P Engelskakursens direktiv är röriga och jag hatar webbplatsen ihorizonter och allt därtill...eller är det bara jag??

Igår lagade Anna och jag tacotårta(Tack mamma för receptet), den blev kanongod :D Det bäst är ju att vi har rester kvar idag! Följde senare på kvällen med bort till en i dramaklassen som hade lite fest, drack lite vin, snackade lite, sen försvann energin och jag trodde jag skulle somna i soffan(pensionärsvarning eller bara rödvinseffekt?) så vi stack hemåt. Jonna hade sina Blekingeflickor på besök och de skulle ut. De fick låna mina högtalare för fy vilket diskant ljud det blev i korridoren med bara datorhögtalare!
När de gått så spelade Daniel, jag och Anna poker och Black Jack - kortspel är inte min grej alltså...Upptäckte att jag fattat BJ helt fel! Alla klädda kort var tydligen 10..inte konstigt att jag förlorat när jag spelat ute! HaH! Tur man kan skratta åt sig själv...

Sen kom de där konstiga sena nätter-idéerna igen...
Vi tog ut alla glödlampor ur Jonnas lampor, gömde dem och drog ner rullgardinen..
Daniel förelog att vi skulle byta ut sängen mot tvsoffan men nej det var lite för mycket.
Vi gav upp väntandet vid två, gick och la oss. En kvart senare hörs det fotsteg utanför rummet. Får ett sms av Anna att Jonna slår in hennes dörr HaH! Någonstans där somnade jag..
På morgonen går jag upp, lagar frukost och efter en stund kommer en ilsk Jonna ut i köket skrikandes; Var är mina glödlampor!!! Jo det var ju så här då va....
Stackars Jonna vad hon får utstå ;)

Strax är det dags för Fuegodans igen - woooho! Ska ta mig en kaffe och ladda lite med musik nu innan. Annars då? Jo livet rullar på men det får gärna sakta ner en aning ibland.
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar