onsdag 11 januari 2012

[Fullt (Hus)pital, fågelexkrement och mucus]

Nu är vi fulltaliga på Hospitalet igen!

Alla patienter har återkommit efter rymningsförsöken...vi kallar det semester ;D
 Alla grannar är efter sin skidresa lite ömma, lite stukade men hela och glada efter alla fester..
Efter att ha stått ensam i veckor så tyckte jag att Tafsen behövde ett besök för att se vad som hänt..
Där stod han på gatan och glittrade i solen, täckt med löv och lite fågelexkrement..
Jag öppnade dörren och vred om nyckeln, förväntningarna var höga..
Men allt som hände var ett ljussken på panelen, en suck och allt la ner på två röda..
Det enda som verkade fungera var lyset och vindrutetorkaren..
Hur detta kan komma sig är för mig ett mysterium och vem kan vara orsakaren?
Jag,jag,jag blev det snabba svaret på denna fråga..
Bara jag har försummat Tafsen och bara jag släckte dess låga..

Haft en tvkväll ikväll med en nackspärrad KofiAnna, lite kortspel, Sveriges mästerkock(väldigt spännande program, Biggest Looser(också väldigt spännande - vilka människoöden säger jag bara!) och test av våra underbart duktiga hjärnceller i frågesport. Två klocka huvuden - kan det bli bättre? ;P

På tal om Kofi- Kaffekannan moi köpte till korridoren is no more!!!! Ugh,ugh, hur ska detta sluta?! Jag skådar i min kristallkula abstinensstinna kaffeomaner med tuggad fradga rinnandes från munnen vandrandes omkring i köket tidiga mornar, stönande kaffe,kaffe innan de som vandrande vålnader svävar ut i omvärlden på den lilla koffein som fortfarande bubblar i deras ådror och artärer..
Jag är rädd att jag är en av dessa....Jag hittar ju inte det förbannade kvittot på maskinen heller grr*

Sa någon kaffe?! Var, var?!
Omotiverad och snuvig till tusen så lägger jag ner skolarbetet för ikväll och förhoppningsvis så vaknar jag med laddade batterier och full energi imorgon bitti...^ ^
Första redovisningen av två går igång imorgon klockan 13 och avslutas på fredag eftermiddag, gissa vad jag längtar efter att det ska bli?...:P
Det ser iaf ut som att jag hinner vara med på systers examination på fredag ;) Kanske botde köpa en liten grej?...hmm.
Nej nu tar jag mitt korsord, mina näsdukar och min arma förkylda kropp(yes I am a martyr today!) och går till sängs.
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar