söndag 8 januari 2012

[Snipp, snapp, snut, lovet är slut]


Grubbelgubben i mig har vaknat ur sitt ide ikväll , han gör det till och från för att påminna mig;
- Det är ett års studier kvar, viskar han. Hur ska du göra? Ge mig en skiss på din tanke och jag ska skänka dig ro.
- Men jag har ingen skiss! flämtar jag. Sluta störa! Gå din väg, du rör upp grumligt vatten.


Samtidigt som det känns skönt att studierna snart är över så kommer en gnagande känsla som jag inte kan sätta fingret på.. Jag ska under detta kommande året känna efter och ta reda på vart min väg ska leda mig, vad är mina målsättningar? Vad vill jag ha ut av detta? Jag har varit i denna situationen flera gånger innan och det har ju slutat väl, men det är alltid samma ovisshet som trycker där bak i huvudet, och jag tycker inte om den. Den gör mig disträ och okoncentrerad.

Ibland så tänker jag; Gud så skönt att vara en sådan personlighet som trivs med det de gör och har gjort i 20 år och kanske inte tänker på att gå mot förändring. Sedan slår det mig, jag skulle aldrig någonsin klara av att ha ett sådant jobb. Jag behöver variation. Samtidigt tycker jag inte om att ha en oplanerad framtid. Jag tycker om att veta vad som ska hända, jag vill ha ett sorts facit på den närmaste framtiden. Något som säger till mig att det kommer att ordna sig, det blir bra hur du än gör.

Äsch nu grubblar jag för mycket igen..

 
Avslutade "jullov" 2011/12 med en fin jobbhelg iaf :)
Imorgon bär det av tillbaka till Kalmar! Håller på att samla ihop sakerna som ska med, konstigt nog så har det vuxit till sig i klädbeståndet...hmmm undra hur det kommer sig?...;)
Måste erkänna att det är skönt :D Tillbaka till vardagen, till rutinerna, men framför allt för att träffa alla fina :)

Blev klar(anser jag ;) med min reflektionslogg och sammanfattning på boksamtalet idag. Detta ska vi redovisa på torsdag/fredag...jag har ett litet dilemma bara.
Min syster tar sin examen samtidigt...bra timing där Linnéunivsersitetet! Håller tummarna hårt att vi slutar tidigare vad som är utsatt så jag hinner cykla dit, krama om och säga grattis :)

Säger Godnatt med några sköna foton efter min och Marcus promenad, snart kan vi börja fotojogga, så skickliga är vi! ;D



 //Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar