tisdag 31 januari 2012

[English for monkeys]

Wow!
Trodde jag skulle sitta hela natten men nu är engelskafrågorna klara, äntligen! Och klockan är bara(läs 00.30....)
Lyssnar lite förstrött på Yellow River - Christie(Jo 70- talet hade rätt många goa dängor).

Imorgon ska vi ha seminarie på biblioteket, en liten försynt grupp, hur ska detta gå tro?? Ställer klockan på 08.00 och ställer om talspråket till english...HaH!

En uppdatering;
Ännu fler skjutningar i Malmö...surpriced?..not really...bara väldigt glad att jag inte bor där längre!

I morse hade jag sovmorgon ;D vaknade lugnt och still, gick förstrött ut i köket, satte på kaffe och städade undan lite(min städvecka...) Sen satte jag mig vid datorn för att plugga lite engelskan. Plötsligt hör jag sirener utanför fönstret, några signaler går fram sen tystnar det..de brukar tystna när de har kommit fram till olyckan. Uh, det måste vara nära, tänker jag och går fram till fönstret. Ser inte ett dugg, går ut i korridoren och tittar genom andra fönstret(varning för skvallerkärringssyndrom)
Trippar bort till Anna och berättar att något har hänt vid järnvägsövergången. Senare visar det sig att en man har blivit påkörd av tåget..han hade krypit under bommarna..med hörlurar i öronen..hörde inte tåget som förmodligen skulle komma eftersom bommarna var nere...
Han måste ha haft väldigt bråttom någonstans?
Hoppas det var värt detta jäkligt dumma och onödiga val av denna man. Jag har sagt det många gånger innan, varför gör de inte en broövergång här? Vi kommer inte över någonstans och ibland går bommarna ner trots uteblivet tåg.
Tragiskt att sådant ska hända....

Pantat mera har vi gjort idag! Köpt vad som behövdes till korridoren i form av disktrasor, diskborstar och golvmedel. Sen halkade Anna och jag till gymmet, vi var laddade för två entimmarspass av bas och medelgympa...
Kom en kvart försent..
Försökte peppa upp en besviken Anna så mycket jag kunde(undra om det funkade?) och vi loggade in oss på ryggpass istället som uppvärmning. ;)
Smet efter en halvtimme där, varma o goa, upp en trappa och fortsatte med världens grymmaste medelpass so far! Så jäkla bra, proffessionell instruktör i övningarna och vi gav järnet.
Med lite Go-go-go-anda så kämpade vi oss igenom mjölksyra och hungersnöd(vi tänkte på kokta ägg)
Proppade i oss banan, gainomax och kexchoklad efteråt och vandrade möra hemåt till; Mot Alla Odds. Avslutade kvällen med Prison Break - The movie. Den var sådär bra, Jonna snyftade men det var ingenting mot storbölet efter förra och sista avsnittet HaH!
Borstade de vita och gick in i mitt rum. Efter en stund får jag ett sms från Jonna:
"Jag blir GALEN! Jag har tappat bort min förbannade fjärrkontroll!! På 16 kvm!! Går det ens?!"
[Hahahahahahahahaha]
Och jag med min Saidaförmåga svarar; kolla i sängen, tant hade ju den där..
2 minuter senare..
Knack, knack, knack! Dörren öppnas: Jag hittar den inte, Anna säger att du kanske har tagit den..(Tack för den passningen Anna!) Jag följer med henne in i rummet, går fram till sängen och säger att den har trillat bakom, lyfter på bäddmadrassen och såklart ligger den där. Önskar en God Natt och går..Haha Jonna vet inte vem hon ska lita på här längre ;) Men denna gången var jag oskyldig!
Hmm, ska kanske göra något åt mina små mediumförmågor?

Nej, klockan tickar!
En God Natt och skön sömn önskar jag alla!
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar