söndag 15 januari 2012

[Sura strumpor och biffig nöt]


 Idag har jag registrerat mig på engelskakursen som går av stapeln imorgon bitti :)
Yeah, äntligen får jag träna lite på min fina brittiska accent ;P
Det sköna är att jag i princip inte behöver stiga ur sängen, den råkar ju vara webbaserad...Nej, men jag tänker på hur mycket annat jag kommer att hinna med om jag slipper ta mig till skolan, alltså med viss risk av att bli ett ännu större träningsfreak än jag redan är, men det gillar jag, för nu är våren på gång och jag känner redan hur ljuset börjar att ge mig tillbaka min energi som försvann någon gång förra seklet.
Redovisningarna i torsdags och fredags gick faktiskt riktigt bra!
Jag förstår inte varför jag envisas med att tvivla på mig själv trots att jag vet att jag klarar av saker?! Jobbigt nervös och aningen illamående hoppade jag frukosten och stack till skolan kl 8.00 för att lyssna och snällt vänta på min tur att redovisa som skulle ske kl 11.50! Nåväl, när tiden väl kom hade alla blivit sådär härligt trötta och ointresserade, eller bara likgiltiga och lugna :)
En spärr släppte när jag stod där uppe och jag kunde lugnt läsa min 10 minuters korta föreläsning om läs- och skriftspråkets inverkan...
Sedan träffade jag delar av familjen som kommit för att se storasyster som gick ut som färdig lärare i domkyrkan, fick gosa med systerdöttrarna som en bonus <3

Igår gjorde Jonna, Jessica, Anna , Amanda och jag Modehuset och Ikea - för det var ju rea ;) Blev lite smått o gott :) På kvälla blev det film i skräckens tecken, tur man är avtrubbad efter alla skräckfilmer :) Haha, inte alla av oss som var det!

Min cykel är nu nyservad, fin och redo för våren! Jag gjorde premiärturen idag, ut till Stensö för lite söndagspromenad i solskenet. Det var tydligen fler som tänkte söndagspromenad, det kryllade av folk! Jag fick lite fina bilder och ett par dränkta strumpor efter att ha försökt springa lätt över vad jag trodde var en liten isfläck(ville ju inte traska tillbaka hela vägen!) Det visade sig vara en forsande sjö...för fan Anja, lär dig någon gång! Frusen om fötterna gick jag raskt hemåt och varnade alla förbigående om vad som väntade dem på deras väg. Väl hemma slängde jag ihop några nötfärsbiffar med gräddsås, lingonsylt och saltgurka - mumma, så gott!

Lämnade in mitt reflektionsprotokoll idag - äntligen slapp jag denna gräsliga uppgift!
Tackar Anna för en kontrolläsning av mina röriga citatkopplingar ;)
Fick tips av storebror att inte(and I repeat) inte se den svenska filmen Försvunnen...som att jag inte visste det innan! Jag är inget fan av svenska filmer. Möjligt att jag kan ge nya Hamilton en liten chans iaf, skulle vara för att det är Persbrant :)

Var på ishockey ikväll; Kalmar - Trellehulla( Trelleborg för er som inte kan skånska...)

För övrigt försöker jag hänga med på fotoutmaningen, men det är inte lätt när man har teman att följa, just därför får jag lägga in flera bilder på en gång.

Äh va fan, nu blev klockan över midnatt idag igen..woops! ;D

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar