onsdag 4 januari 2012

[My little objects Of happiness]

I have only two kinds of days:  happy and hysterically happy. 
 ~Allen J. Lefferdink

Två nya låtar fyller just nu mina öron med ljuva toner av "feel good - music":
  Klicka här och här

Mina syskonbarn är mina egna små glädjespridare :) Vad skulle jag göra utan dem?
Det finns många fördelar med syskonbarn...
Du har inte huvudansvaret och behöver inte agera särskilt "vuxet" genom att sätta gränser..(Ja, inte alltid ;) Du har någon som ser upp till dig, ställer nyfikna frågor, ger allt de har, skänker dig energi, dömmer dig inte och tycker om dig precis som du är.

Tänk va tråkigt livet hade varit med endast vuxna runtomkring dig!


<3

Synd att vi inte träffas mer ofta bara, det dröjer mellan gångerna och helt plötsligt så himlar de väl med ögonen, suckar och tycker att man är pinsam och man frågar sig vad som hände?!
Jag hoppas att de alltid ska tycka att jag är den häftiga, roliga mostern som jag ju är...yeah,. ;D
Säger jag något tokigt så är en av dem snabb att säga; mormor, säg till ditt barn!



<3

Skumtomte - Nytt bidrag till dekorationen i julgranen! Hah!


Försökte mig på en långpromenad idag i "25" m/s....gick sådär, gick lutad i 45'..men skönt var det!

BTW, om det inte har uppmärksammats så har jag hakat på en fotoutmaning här ute i spindelnätet på bloggar runt om(länk här vid sidan om ni känner er nyfikna ;) Har kikat in på sidor och det är helt otroligt vad fina kort människor kan ta med lite fantasi och en relativt bra kamera. Nu får jag en chans att ta upp fotograferingen lite mer och hålla ögonen öppna på tillfällen att fota (Så nu följer kameran med vart jag än går!)
Lite krångligt i början, med lite miss från min sida men nu hoppas jag att jag är på rätt köl och skär igenom vågorna rätt, so to speak).

Klausul!
Såg "Berg flyttar in" igår hos Camilla Henemark och kunde inte annat än att känna med denna kvinna och det hon gått igenom. Klippet från tv där hon blev utfryst av Bard och Jean-Pierre Barda gjorde mig verkligen illa till mods. Att vuxna människor kan bete sig som barn. Det finns ett ord för det agerandet - vuxenmobbning! Det är omoraliskt, äckligt och jag är ledsen över att sådant överhuvudtaget existerar i vår värld. Jag gillar inte Bard särskilt mkt och desto mindre nu..

Det blir bråda dagar de här sista innan återresan till Kalmar, ska hinna med luncher, bio, jobb, fika, träffa någon hit och träffa någon dit - men jag gillar action!
Tackar min syster än en gång för ny kurslitteratur till vårterminens start som är i antågande *love you!

För övrigt..ja, då önskar jag mig kalla, klara dagar med sol, är det möjligt att fixa tro? *blinkblink

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar