onsdag 8 februari 2012

[And its on!]

Jag har varit lite oinspirerad på sistone, tror de flesta är det vid denna tiden på året.
Så, jag har klurat och funderat på vad jag kan göra för att pigga upp och förnya. Jag kom på att det jag behöver är ett nytt projekt. Jag har lämnat virkningen åt "gudarna"...känns som att den kommer att få stanna där. Nej jag behöver något ännu mer kreativt, något där jag får röra både kropp som knopp, något kladdigt, med mycket färg..! (Nej, tänk inga fula tankar nu ;)

Så jag bestämde mig för att spåna på att måla en fondvägg till mitt annars så väldigt vita rum. Igår efter en riktigt låååång, skön och frisk långpromenad(som jag dessutom fick med Anna + Kamera på) så trampade vi bort för att hitta en färgbutik.
Började på Jula - inte så många färger, gick vidare till CoopBygg(väldigt många färger...) Lyckades hitta Hagbloms Färghandel efter lite förvirring, stegade in och fick världens hjälp och råd på vilken färg jag skulle ha. Problemet var att en 2L hink kostade ca 350 riksdaler...nej inget jag känner att jag vill lägga på ett studentrum som bara ska vara i mina "ägor" i ett år. Så jag ska gå tillbaka till Coop om en stund för att se om de kan ta fram färgkoden till min färg jag ska ha.
Min kreativa ådra pulserar! Jag gillar den känslan, den infinner sig inte så ofta men när den kommer på besök så är jag lyckligast i världen :) Det är ju så här man borde känna inför alla sorters utmaningar man ställs inför...Varför satsar jag inte på något skaparyrke istället??

Engelska?...Ja, jag kan ju säga att det går framåt...för det gör det men nejnej, ingen ådra som pulserar där inte. Nu ska vi iaf få välja en berättelse att skapa på datorn mha mikrofon(tur jag har den bästa mikrofonen på Tellus...nej)
Satt sent igår och blev färdig med min del av frågorna. Jag börjar misstänka vår lärare inte har så mycket koll. Han fick undringar om en fråga och han verkade inte veta vad de pratade om..Good work! Jag sa till Jonna att han säkert har lagt ut samma frågor i si så där 10 års tid utan att ändra något...who knows?

Igår var vi på Aerobicpass nr uno...nej det gick inte så bra.
Glömde varje snurr, skulle hoppa graciöst som en ballerina,,,det blev snarare som en onykter karl.
Dansade åt ett håll för att upptäckta att alla andra dansade åt andra hållet, tappade ett hårspänne(vet inte vart det tog vägen - men någon tog sig så konstigt över ögat efter det).
Koncentrationen var på topp och man svettades iaf och vi sa att vi ger det en gång till för att kanske, jag säger kanske, kunna stegen bättre då..to be continued
Idag blir det dubbelpass hejaheja!! Min önskan är att bli taight som en nylonstrumpa..aint gonna happen, men jag mår bra och blir på så glatt humör efteråt och det väger tyngre ändå ;D

Andra små händelser i min så händelserika vardag:
Åt majskolv igår kväll på, jag vet inte hur länge, men gud så gott det var!! Smaksensation och ny tradition helt klart!
Har sökt lite nya jobb här i Kalmar så man kan stanna och uppleva Kalmar som sommarstad för en gångs skull. 
Till helgen utökas hospitalfamiljen med ännu en patient, en liten chihuahua(Insåg nu att jag tog stavningen på första, Hah!)
Jag ser fram emot att gosa hund! Katt gosar jag ju varje dag...


jag älskar dig lika mycket för det Saffron!
//Anya





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar