onsdag 22 februari 2012

[Snö, tö och förmodligen några uppenbarelser]

Om förra veckan kunde sammanfattas med snö så kan jag gott tycka att denna sammanfattas med tö
Det regnar just som jag skriver mina små funderingar. Någon snö är där inte kvar, möjligen lite i vägkanten, någon liten vattnig hög, svart av avgaser och ett litet avdankat minne av förra veckans snökaos. Jag har snart tittat färdigt på min nyupptäckta serie The walking dead, kan inte sluta tänka på att skådisarna är lite väl dumdristiga i vissa situationer, men det ingår väl i skräckgenren, eller? Annars är det en bra serie, inga glittrande Edwards att skåda någonstans, hjältarna är smutsiga, svettiga, blodiga och överallt är det slask och inälvor - I love it!

Jag ger er ikväll en helt underbar låt som nu uppfyller all plats i den märkliga tingest som sitter på min hals, ja mitt alter ego,
Just för att den ju bara är så jäkla underbart komponerad, både i text och ljud - genialiskt Laleh! Enjoy!

För övrigt så gör sig Donna Summers röst bekant med mina högtalare och min katt ligger bekvämt i mitt knä, katter kan av någon konstig anledning få alla platser att se mysiga ut. Ser man en katt ligga och vila någonstans så vill man lägga sig där också för att den ser såå himla mysig och mjuk ut, det spelar ingen roll om det är en hård diskbänk, den blir mysig!

Först låg hon så här..



Det var tydligen inte bra så hon lade sig så här...



För att till sist hitta det perfekta läget...


Steg upp tidigt för att med en "morgonpigg" Jonna avsluta vår första delkurs i Engelskan. Det var e-tentamen på gång och vi tyckte att vi hade sååå mycket tid! Hela två timmar för 40 frågor, kan väl inte vara så svårt. Så Jonna damp ner på mitt golv med sin dator(som enligt henne har ett superduper batteri..) 5 frågor senare så hade det gått en timme....i panik så ökade vi tempot, blundade och klickade i de frågor som vi trodde var rätt och avslutade med att ordbajsa ut 200 ord till sista påståendet. (awesome!)

Kände oss nöjda, skickade in tentamen, lagade lite mat och sedan följde jag, på eget bevåg med Jonna ner på, håll i hatten, årets bokrea, hon är helt lyrisk tjejen och lär säkerligen gå ner där fler gånger, bokrean varar ju tydligen i en vecka. Bokrean är för henne som Mardi Gras är för New Orleansbor, ett måste.
Jag hittade en bok iaf - Niceville, Den handlar om amerikanska kvinnor, ras- och klasskillnader i det äldre amerikanska samhället. Finns som film för er som vill veta.
Jonna har lagt till sig ett ord som hon kör med rätt så ofta när man frågar henne något.

- Jonna ska du ha majs till middag? - uppenbarligen.
- Jonna ska du med och storhandla? - uppenbarligen.

Så nu kontrar jag med förmodligen, vilket är ungefär lika nedvärderande som hennes lilla påfund, så nu är vi inte Jonna och Anja med varandra, vi är uppenbarligen och förmodligen. Detta gav oss en idé när vi traskade neråt staden;

"Uppenbarligen står och tittar i ett skyltfönster,
förmodligen går förbi och frågar;
hittar du något? uppenbarligen, svarar uppenbarligen."

genialiskt*

Imorgon börjar nästa delkurs i engelskan, ingen vila, ingen ro. På fredag åker jag hem för att jobba igen, får se om min bror + familj dyker upp(Emelie hade övertalat honom att köra till Ikea), då kanske jag kan åka hem med dem istället för alla bussentusiaster.  Men man vet aldrig med dem ;P

För övrigt så var min gårdag inte speciellt bra. Kan sammanfattar den med några väl valda ord;

[Glömt visakort, fel färgpatron, bluetooth köp åt helvete och punka på cykeln] 

Tur att jag är en väldigt positiv människa och att alla dåliga saker klumpar ihop sig till en enda dag...
Och pssst, blev godkänd på min e-tentamen ;)

//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar