fredag 17 februari 2012

[På Hemmaplan]



Denna veckan kan sammanfattas med ett ord:
snö


Och jag älskar det, särskilt om det är så här fina dagar vilket det har varit i Kalmar denna veckan. Många är trötta på det...inte jag. Jag går och går och går, ut i solen, ut till D-vitaminerna, ut i lugnet. Vid de här tillfällena saknar jag min dalasyster Emily extra mycket, vet att hon diggar det lika mycket som jag :)

Tänk, sen kommer tö och blask och gråa dagar med tvivel som Lars Winnerbäck så fint sjöng om..det ser jag inte fram emot!

Denna helgen är jag i Karlskrona för att jobba lite och vara i ett annat sorts socialt liv lite grann. Det är socialt i korridoren med men på ett annat sätt och ibland behöver man få komma iväg och ventilera sig lite och träffa nya ansikten. Det gör att man uppskattar alla fina, underbara där hemma mycket mer sen ;D
Jonna, Anna och jag kände för att bli barn på nytt häromdagen och gjorde oss en snögumma på gården. Hon blev en kurvig "trollliknande" figur med både bröst, ögonfransar och putmun :D
Igår töade det och när jag tittade ut i morse så lutade hon 45 grader - tvivlar på att hon kommer att stå när jag kommer tillbaka på söndag. :( Hann aldrig ta ett kort på henne...

Gick i veckan på andra step-passet någonsin, det gick väldigt mycket bättre än första gången! Man ska ju hoppa hit och dra upp knäet dit och hej och hå, snabbt ska det gå...det gick jättebra tills jag trampade snett när jag graciöst försökte göra ett svanhopp över brädan....
Som tur är så känner jag ingenting i foten idag och kunde dessutom dansa smärtfritt på Afron igår så - ja, jag är nöjd :D

Igår satt Anna och jag och spelade Resident Evil i 4 timmar, ockuperade hela vardagsrummet, en tv och ett xbox - vi har ett nytt beroende, men ett roligt och vi är riktigt jäkla bra på det ;D
I morse fick vi inte igång det, ringde massa nummer men till slut tryckte jag väl på rätt knapp och vi var på gång! Satt klistrade tills min buss skulle gå, sen tog Daniel över min urringade karaktär - bara han inte dödade henne :S

Bussen hem var fullsatt(jag satt och drömde om kaffet som jag inte druckit på hela dagen), de påstigande nekades plats och det var varmt som tusan. Men jag kom levande hem och fick hembakad semla och kaffe(hemma vet de vad man behöver <3)
Gick sen en långpromenad med Marcus, snackade lite skit men tog knappt igen hälften av alla promenader som vi har missat sen jag flydde länet - saknar dem mycket så en bättring där!
Uhhh...
Det luktar tacos och någon ropar mitt namn...dags att gå :D
Trevligt helg!
//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar