torsdag 9 februari 2012

[Fotnot]

Denna kvällen blir det ett kort inlägg trots att dagen har känts lång. Min kropp värker extra mycket idag efter gårdagens dubbelpass. Gick upp tidigt för att traska till gymmet med Anna innan hon skulle ta bussen till Bläjkinge, vi råkade hamna i tvättstugan istället och rengjorde den eftersom andra verkar ha skygglappar på ögonen. Jag ska nog vara så otroligt svensk och sätta upp en arg lapp som vi svenskar gör..

Efter det kände jag för att sätta igång med mitt lilla målarprojekt :D
Vilket får mig att tänka på gårdagen...När jag står på stegen med ryggen från dörren hör jag någon knapra på en morot, vänder mig om och där står Anna i dörröppningen. Samma visa efter en stund, jag på stegen, känner en närvaro och ser en mörk gestalt i min ögonvrå..vänder mig om och hepp! There´s Jonna! Många nyfikna, oh yes.

Jag tog några före-kort - och några efter. Det blir inga bilder just för tillfället, det blir när hyllor och dylikt är uppe igen. Men fint blev det! Jag utmanade min "höjdrädsla" och klättrade högt på stegen. Anna assisterade och fick kladda med pensel i några hörn, tack för hjälpen vännen!
Torka 3 timmar......kladdade igen...torka igen(Stack till gymmet och sprang 30 minuter på löpbandet + bastu efteråt - lovely!)
Ringde syrran på vägen hem och fick medhåll om att PMS, fullmånen och alla drömmarna gör ens humör konstigt..man är allmänt "touchie" och går på helspänn, misstolkar saker som människor säger och hugger mot varenda ord som studsar mot en. Fräs hit och hugg dit. Den filur som man blir då är ingen man vill vara och ingen förstår tycker man själv..hey! inte ens jag själv förstår mig på mig.
Kalla det mesigt känslig men det är inte kul att vara ur balans...

Iaf: När jag kom tillbaka hem och stod i köket så ville David kika på väggen, smet iväg och kom tillbaka och säger; va fint det blir Anja, jag satte mitt handavtryck på väggen...
HAh! Mina nerver!
Jag var ju lite orolig att färgnyansen skulle vara ojämn på vissa ställen på väggen men det var för att den inte hade torkat ordentligt. Nyfikna ögon fanns där när jag skulle ta bort maskeringstejpen...vissa ögon utbrast att jag kanske drar hela väggfärgen med mig, det fick mig att dra väldigt sakta...
Fick låna spackelspade och pensel av John då jag upptäckte att färgen gått under tejpen..det var inte kul att stå och dutta i efterhand!

Jonna och jag hade sen högläsning i Engelska för varandra, duktiga flickor! Hann med att till slut se Grease II efter Jonnas ständiga fråga; - Anja, ska vi se på Grease.
Saffy har varit hos "dagmamman" Jessica hela dagen, råkade spy lite inne hos dem...det ursäktar jag henne för, hårbollarna ska väl upp antar jag....skönt för henne att slippa andas in målarfärgen iaf.
Fick låna en liten sagobok av Jonna för att välja ut till min storytelling, mallen ska vara inne imorgon och jag har skrivit en mening...
Fick ett infall och testade ikväll en klänning som inte har passat riktigt innan, nu passar den desto mer :D Snart passar den kanske perfekt? Vågar jag hoppas på att träningen äntligen lönar sig?

Imorgon är det fredagsmys!


//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar