onsdag 29 februari 2012

[Skottdag = bortdag?]

Fick lite funderingar så här på kvällskvisten när jag knaprade på mina hasselnötter, eftersom någon någongång, någonstans, har sagt att nötter är bra för hjärtat.
Idag är det skottdagen - den 29 februari. De handlingar som man gör idag borde egentligen inte gälla..eller? Egentligen har de från och med imorgon inte hänt, ja, förutom just vart fjärde år då man kan minnas tillbaka på händelserna? Och hur är det egentligen, är en fyraåring född på skottdagen egentligen bara en väldigt utvecklad ettåring?
Jag fick inget egentligt svar, varken från mig, Jonna eller wikipedia...
Men än är dagen inte slut och jag kan fortfarande njuta av att moi, Anja Martina Kind har avklarat milen! Kände energin komma i morse och tänkte, varför inte..
Startade i ett lugnt tempo på 9 km/h den första kvarten. Vet att för att klara milen under timmen så ska jag ligga på 11km/h men eftersom jag inte har sprungit milen sedan i början av januari så tog jag det lugnt och fokuserade på att bara just klara av att springa sträckan. Ökade sedan och låg på 10km/h resten av sträckan. Kände inte av höften mer än lite molande värk. Det enda som var lite jobbigt var känslan av att fötterna brann. Drack inte så mycket vatten, vilket jag fick igen senare av en extrem huvudvärk! Den har hållt i sig hela dagen :(
Trots detta så kämpade mig till step- passet som jag och Anna hade bokat idag. Tyckte det var lite synd att hon skulle få gå själv, det finns ju galningar där. Galningar som ska ha bästa platsen i salen. De står och trampar och frustar och tuggar fragda. Sen ser de genom glasfönstrena värden komma gående, trycka ner handtaget och öppna dörren...Då! Trycker de på som om självaste Madonna står där inne och väntar på dem. Det är "En för en och alla för ingen".
Anna och jag har kommit på en bra idé iaf, en tar vattenflaskorna och ställer på markeringarna medan den andra hämtar stepbrädorna. Genier helt enkelt!
Men det gick rätt bra idag, höll jag bara huvudet relativt stilla så kände jag inte av knopfverken.

Har också varit i Kalmarsundsparken och rastat mr Poopie(jo, jag kallar honom det nu efter att han fått bajs i pälsen).


Varm choklad med ett litet kex, mums! ;)

Följde med Jonna idag när hon skulle ner till Nordic och jag bokade in en massage till på fredag! Fy fan va skönt det ska bli! Jag undrar, är det okej om man somnar under en massage?
För övrigt har det varit första dagen med vårjacka :D Och jag har sett snödroppar och de där gula...vintergäck(kommer aldrig ihåg vad de heter)
Imorgon ska en bilmekaniker titta på Tafsen :S Håll tummarna att han kan fixa den och att jag får studentrabatt! God natt!

[När morgondagen kommer har idag slutat att existera]
//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar