måndag 27 februari 2012


Ûberglücklich, har hittat gruppen som jag lyssnade på för länge sedan, har försökt ett tag nu men hamnade av någon konstig anledning alltid hos David Grey...Visst han är också bra, det kan vara för att jag hade de båda i min mp3 vid samma tillfälle.

Ställde inte klockan idag, jag anser mig ha min helg nu(mån-tis), då alla andra jobbar, men fördelen är att affärer och allt annat har öppet.
Så jag traskade ner till stan en stund efter lunch för att titta på en ny ryggsäck, den gamla trillar snart ihop till en klump med trasig sytråd. Hittade inga under miljonlappen men jag hittade däremot en träningströja av märket Rönisch, sådär rosa och mysigt mjuk som bara den kunde vara. Dessutom var den nedsatt 250 kr, vilket kap! Köpte också en ny låsvajer till cykeln som nu fungerar utmärkt igen efter lite pyspunka.

Jag har slagit vad med Jonna att hon ska masa sig upp kl 09.00 varje morgon denna veckan annars får hon 20 kronor av mig. Jag ska sitta utanför hennes dörr imorgon så jag är säker på att hon kommer upp, idag var hon duktig. Jag pratar alltså om en flicka som annars har en vana att sova till lunch....

Var också lite hundvakt åt Louie på lunchen, han sprang som en galning, runt, runt, runt. Jag skrattade högt i min ensamhet. Han tyckte väl det var skönt att komma ut på gräset lille snobben. Ikväll fick han också sitt första bad av matte Anna. Han är liten i vanliga fall, men med blöt päls så blev han plötsligt halva sig..och så bajsade han på badrumsgolvet efteråt, av chocken antar jag HaH!



I helgen när jag stod bakom kassan på jobb(tog igen mig lite en hektisk dag som den) så skådade jag mina föräldrars nära vän som jobbar som fotograf till en av lokaltidningarna i stan, traska omkring ute bland pumparna och haffade folk.
Hmm intressant, var det ord som jag hann tänka, sen slog det mig. Tänk om de kommer in här? Nejnejnej...inte idag, det var söndag, bad hairday, hjärnan var definitivt inte med i svängarna och jag var sådär lagom sugen på att göra några intelligenta yttringar...
Kollegan satt och åt lunch i godan ro, funderade starkt på att rusa in och putta ut henne istället. Men hann knappt tänka tanken förrän jag hör;
- Hej Anja, idag är det din turdag!
- Nejnej, inga kommentarer, utbrister jag.
- Det blir bara en liten novis, pyttebild, syns knappt.
Jag försöker att få medhåll genom att spela kortet "från en amatörfotograf till en fotograf":
- Du gillar ju inte heller att vara på bild, muttrar jag och ställer mig för att fastna på bilden...
Resultatet?: Ja, döm själva...


Gräslig!
Träningen? Ja det blev 30 minuters promenad innan frukost idag, 1 timmes medel/puls på f&s + 30 minuters crosstrainer efteråt. Jo, helgen har varit för god....
Imorgon ska jag ut och lämna tillbaka både bluetooth och färgpatron(son inte fungerade någon av dem....). Och så ska jag ringa en potentiell bilmekaniker som kunde komma och titta på Tafsen och ge en bedömning och förhoppningsvis ett hyfsat bra prisförslag för hans ev tjänster.
Ikväll har jag sysselsatt mig som alltid, vid denna tid i månaden, med att betala mina små räkningar.
Nu ska jag och Niceville gå och lägga oss, får se hur många kapitel det blir idag, den är rätt tung att hålla uppe ;)

God natt* // Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar