söndag 12 februari 2012

[Ge mig ett Naaww]

Har hänt ett antal gånger ja...

Vaknade vid 8 i morse, sträckte ut mig, gäspade, ställde mig vid fönstret och försökte se genom halvblinda ögon, rullade upp gardinen och möttes av snö - surprice! Söder har blivit snöder, undra hur länge det tänker hålla på? Förstå mig inte fel nu, jag älskar snö! =)

Korridoren har blivit med hund!
Eller ja, Anna har :D
Vi andra tränger oss på som om det vore mellandagsrea,vi klänger oss fast vid denna lilla underbara hårtuss som skuttar omkring på golvet och, som de flesta av oss andra, inte behöver göra någonting för att se söt ut. Ni vet att man ofta utbrister naawww, när man tittar på en unge(av alla de slag). Allt som de gör är gulligt och när en vuxen tycker något är gulligt så lägger de sitt huvud på sned och utbrister naaaw. Titta han kliar sig! naaaw. - Titta han dricker! Naawww. Titta en hårboll! Naaaw. Det spelar ingen roll om det är en äckligt spya som ligger där, den är hur gullig som helst!
Hade den däremot råkat komma från en medelålders karl med salmonellabasilusk på sätet framför dig på bussen...nej...inte lika gulligt.


Louie är officiellt korridorens största charmör nu - sorry guys ;)








En annan liten charmörinna som ledsamt nog har lämnat oss är lilla Molly..
Malins lilla vita bomullstuss som i många år alltid följt med på upptåg. Grilldags på stranden? Molly var där. Tapaskväll med tjejerna...Jodå Molly var där. Molly var med i händelsernas centrum och det hade inte varit samma sak utan henne. Så lilla Molly, hoppas du har det underbart där du är:



Saffys spyperiod fortsätter :( Jag vaknade några gånger i natt av att hon satt någonstans och hulkade. Har nu ställt undan maten och ska om 12 timmar ge henne lite kokt fisk och se om hon mår bättre...lilla snuttan!

 Söndagen har försvunnit snabbt, vaknade med ett mindre bra humör...Tog mig en rejäl långpromenad, snöade som fasiken, ögonen klibbade ihop och jag såg inte ett skit men jag njöt till 100%! Tänk vad frisk luft, skog och tystnad kan göra :) Jag klarar inte av att vara instängd och att känna mig trängd är det värsta jag vet, och det är inte snällt mot dem omkring mig att ha en otrevlig Anja i sin närhet.

Träffade på en grupp rådjur( de sprang ifrån mig) och såg en häger som hägrade i de iskalla vassen...(han flög iväg när han såg mig..)..luktar jag illa eller?


Har också fått lära mig Backgammon av Anna idag :D Det var riktigt roligt och jag är stolt över min insats trots att jag förlorade 2 av 3. Och så gick det bra med tanke på att ingen av oss är speciellt bra förlorare...Hah! 
- War, Hue! What is it good for? ;D
Vill också tipsa om en ny personlig favoritartist: Olly Murs - In case you didn´t know 
Wunderbaaar! Han är nu tagen som gisslan i min ipod och jag har tvingat honom att sjunga non stop ;D

Har två jobbhelgen i rad att se fram emot nu :) Och imorgon är det dags för en ny vecka med nya möjligheter :)

God natt! //Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar