onsdag 27 juni 2012

[Good Girl Syndrome]

And days go by...I can feel 'em flyin'

Like a hand out the window in the wind

Varit ute och besökt Mekonomen idag, himla trevliga killar där ute ;D 
Jag har hört ett konstigt missljud i motorn på Tafsen, det visade sig vara drivremmen som var sliten, så nu ska den också bytas...tur att mitt lilla musiköra ska vara bra till något annat än bara gehör ;D
Ville inte verka för bakom flötet som säkert kan tyckas när en blondin traskar in i en smutsig bilverkstad så jag slängde fram att jag trodde det var ett lager som var på väg att gå sönder...?
- Nej, det kan det inte vara, får jag som svar av killen...


Har också kikat efter en ny dator eftersom min "gamla" börjar tappa stinget och jag måste ha en riktigt bra fungerande till hösten då jag ska skriva mitt examensarbete! 


Det är en djungel I tell you! 

Ska jag gå efter design så lutar det åt en Asus, Acer eller Samsung - grymt snygga! 
Prestandan och det andra är inte riktigt mitt område så det lämnar jag åt den förhoppningsvis kunniga personalen :P
Telefonen börjar också sjunga på sista versen, hmm..undrar om jag kommer att få en kollektiv breakdown från mina tekniksaker? En raid, en överrenskommelse, en konspiration som har pågått mellan dem i åratal...
Tur jag ska jobba så mycket i sommar om utgifterna ska fortsätta tracka mig!
Råkade bli en sväng till H&M ute vid Ikea för att väga upp det dystra beskedet, köpte jeansshorts och bikiniöverdel - nej, jag har inte gett upp sommarvärmen än, den kommer....snart :D


Fortfarande inget mail från läraren om jag blev godkänd på delkursen, dåligt Richardson, dåligt. Fan va surt det kommer att kännas om jag nu måste göra kompletteringar när hjärnan nu officiellt har gått på sommarlov..
Igår stack Jonna och jag iväg till Arge Caj..
- Vad är det för något? frågade Jonna. 
Det är en himla billig och bra prylbutik där jag fann något till mamma som jag tror hon blir glad för. Eftersom hon ju läser min blogg så nämner jag det förstås inte här! Nyfiken mams?? ;)
Varför är det så mycket roligare att köpa till andra än till sig själv? Jag blir glad när de jag ger till blir glada, även om det kanske är fejkad glädje(kan ju faktiskt vara så att de inte tyckte om presenten!)
Vi tittade på Paranormal Activity(Jonna hade inte sett den) och hennes förväntningar var väl en hel stapel för höga enligt henne, jag tror annorlunda, vad skulle hon annars under täcket med huvudet varje gång de filmade nattscenerna?? Haha Fjant!


Ikväll är det tydligen fotboll igen...då ska jag försöka klippa till Karin. Klippte till Jonna för några dagar sedan,,ska jag verkligen inte börja ta betalt snart? Kan tjäna pengar på detta...och nej det är inte fightclub jag pratar om att starta, jag pratar håååår!


Beger mig ut med brassestol, korsord och hänger på gräset lite med hopp om sol och att inte bli attackerade av Görans föräldrar(fiskmåsarna). Jag har så blivit bättre på att koppla av sedan jag flyttade hit! Jag har alltid tänkt i banorna; jag borde göra si, jag borde göra så. Har jag haft en ledig stund så har jag inte tillåtit mig att bara sitta och vara just ledig för då tänker jag alltid att det finns något jag borde ha gjort. Jag vill ju vara effektiv! Det är till att vara något seriöst fel om man får skuldkänslor för att man lägger sig i soffan med en bok, ellerhur? Men det är inte så farligt att låta det bero och ta det en annan dag..så tack älskade grannar, för jag har blivit bättre på det ;D


Ahh och just det - Saffy har börjat löpa så här i slutet av juni, trodde mars var kattmånaden?....men, hey! bättre aldrig än sent!


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar