lördag 30 juni 2012

[And then]



Igår kom Malin och Dennis på besök, vi lunchade och shoppade. Det var roligt att träffa dem igen, det blir inte så ofta och än mindre nu när de ska flytta uppåt landet :( Vi får hoppas och passa på att ses extra mycket nu när jag är hemma i staun i sommar!
Senare igår kväll åkte jag, Jessica och Jonna med Jonnas flickor över till Öland för lite över-dagen camping, himla trevligt måste jag säga! Tänk att campinglivet kan bero utan mygg, flugor och obekväma liggunderlag. Istället satt vi i ett yttertält, stort som mitt studentrum, runt ett bord och på stolar gjorda för kungligheter med rosévin i händerna..Lovely! Ja, det var lovely tills en surgubbe kom 23.04 och sa att det ju faktiskt skulle vara tyst klockan 23(ja för vi var ju så himla högljudda, partypooper)....så vi flyttade in i husvagnen istället och fortsatte där. Sedan hämtade chaufför David oss när klockan blev midnatt och körde oss tillbaka till Kalmar. 
Stötte på ett underlig sak när jag skulle på toaletten under kvällen som ingen av oss högutbildade i tältet kunde finna en bra förklaring på...
De hade två toalettrullehållare under varandra..
Räcker det inte med en? Är det för de kortvuxna och de lite längre eller vad är idén med denna skapelse? Är det inte bara himla komplicerat att ta papper från den längst upp då den blockeras av den under. Vill jag inte bli färdig så fort som möjligt och komma ut från toaletten?
Är nu iaf tillbaka i Karlskrona för en lite längre vistelse, skönt att byta miljö. Även om den är till den gamla så gör avsaknaden av asfalt mig inte olyckligt precis! Skog och grönska så det står härligt till!

Fy tusan vad jag trodde att jag skulle få värmeslag i bilen som för övrigt inte har någon AC...vilken hiskelig tur att jag är så cool att jag kyler ner mig själv ;)

Hörde av mig till Marcus innan idag för att vi inte har gått någon av våra kända långpromenader på läänge så jag tyckte allt att det var dags. Cyklade in till staun och hämtade upp honom sedan började vi traska, prata och traska lite till. Så det blev en lång,lång,lång runda i solen runt Saltö/Dragsö bland turisttyskar och banditer. 




Imorgon ska jag jobba 7-16 pass som jag inte har gjort på ett tag, intressant. And then...styr jag kosen till Fridlevstad för att fira lilla kotten som fyller 7..and then..ska jag våga mig till Jonna och Leråkra för att titta på fotboll på storbildstv. Jag måste tyvärr medge att jag tycker det är en aning spännande att kika på ändå, men lite fler närbilder på spelarna hade inte varit fel ;) 


Blev lite bitter nu när jag upptäckte att jag använt allt bildutrymme jag får på min blogg och alltså måste uppdatera om jag vill ha mer MB....och det kostar såklart. What to do? Utan bilder blir det ju...ja...tråkigt! Det här måste kollas upp!


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar