torsdag 5 juli 2012

[I got nothing]



Halva sommaren har gått, halva 2012 har gått, vilket betyder ett halvår kvar av min nuvarande utbildning. Otroligt vad tiden tickar på! När man var liten kändes sommarlovet som en evighet, nu känns det som en kort sekund.Jag har varit i sommarstugan två dagar hittills denna sommaren...
badat en gång..det var inte ett bad..det var ett kärringdopp..
När vi var små bodde vi där veckovis!(tills vi behövde hämta fler kylklampar). Tidiga morgnar tog vi ett dopp när sundet var bleke, sen rodde vi över och köpte frallor till frukost. Vi satt på solvärmda klippor de sena kvällarna och tittade på en stjärnklar himmel och pratade om livet och petade på lysmaskar. Jag fick skärsår av snäckorna på botten, trampade på kvarglömda räfsor i gräset, fick skavsår av grenar i träden vi klättrade, dök med cyklop, paddlade kajak, spelade krocket, och grillade nyfångad abborre, min hud brände av lite för mycket sol och luktade solkräm.
 Men det var mitt sommarlov och jag älskade det. 

Det blev en tidig start idag trots att jag är ledig, halv 7 steg jag upp för att köra upp till bilverkstaden i Kalmar. Så just nu sitter jag och väntar på att Tafsen ska bli färdig för hemfärd igen. Jag passar på att ha lite kvalitetstid med miss Jamare, som ska följa med mig tillbaka ner till söder i eftermiddag där jag ska stanna ända tisdag! :D


Det här är för övrigt mitt sällskap där jag bor just nu; 
Behöver jag nämna något om andedräkten...
Hon har börjat med ålderdomsfasoner genom att skälla och krafsa på dörrar mitt i natten, så jag gjorde ett litet test och lät dörrarna vara öppna och tadaah - jag sov som törnrosa hela natten lång, inte ett ljud från tanten. Tror hon behöver ha koll på var man är eftersom hon ju är alfahonan i flocken, åtminstone enligt henne själv :D


Jag vill göra mycket och lite till denna sommaren och hoppas att det skärper till sig på den fronten för just nu har det inte hänt särskilt mycket mer än jobb. Som för övrigt har varit intensivt de senaste dagarna, mestadels glatt intensivt. Jag är förundrad över hur två dagars jobb kan skilja sig så mycket i hur folk bemöter varandra. Ena dagen flyter det på och kommunikationen går hur smidigt som helst, alla är glada och nöjda och livet är underbart! Nästa dag tvärvänder det, även om rutiner är de samma så är det inget som verkar gå fram och misstag görs oundvikligt. Folk är sura och tvära och vill ha så mycket av dig samtidigt som du försöker ge så mycket av dig själv tills det inte finns något mer att ta av och du är helt uttömd på energi. Ödmjukheten mot andra människor och förmågan att sätta dig in i en annan människas situation verkar bara inte finnas där och de nöjer sig inte förrän de har fått sitt. Vissa har en förmåga att dra ut den positiva energin ur ens kropp bara genom att närvara. Det är precis som att de går omkring och göder sig, gnager på och äter upp andras positiva energi samtidigt som de kastar ur sig sin egen negativa. Det är den sämre sidan av ett socialt jobb. Men man lär sig att sätta upp en känslobarriär och tänka att det inte är dig de har agg emot. När du är på jobbet är du jobbet och allt du har i ryggsäcken får du lämna hemma. Tills du slutar och cyklar ut och släpper ut instängda, härdade fötter och lägger dig på en solig klippa med en veckotidning och pustar ut! :D
Jag tackar stamkunderna som alltid är så trevliga och glada och väger upp allt det sämre. Fortsätt gärna att kalla mig charmig och glädjespridare så ska ni också få mötas av en glad och glädjespridande Anja.
Kan också stoltsera med att jag fick 150 kronor i "gåva" för att jag tillsammans med assistanskåren hjälpte en tysk kund i nöd. Det skulle till att vara en svensk att ge bort den summan pengar hahaha!...nej, det skulle det inte :D


David eller Daywied som man kan uttala namnet på engelska har äntligen lagt in mitt delkursbetyg! Det tog bara två veckor och jag måste skriva att jag blev godkänd i allt vad ITC projekt heter :D Grattis till mig och bra kämpat! Nu är det bara en släng av 3 hp kvar som ska skrivas i slutet av augusti innan jag påbörjar Au3 :S 


Hoppas verkstaden hör av sig innan mitt batteri på mobilen lägger av, tankspridd som jag är så glömde jag laddaren i Karlskrona, det kan bli spännande det här! ;)
Trevligt torsdag!
/Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar