måndag 23 juli 2012

[Mänskliga behov]

Man kan längta ihjäl sig till något och det känns som en evighet,
 och när man väl är där så är det över på ett ögonblick.


Börjar bli något av en människa igen efter några dagars brist på sömn...Men helt klart värt det!! 
Åkte i fredags ner till Östersjö för lite festligheter och möttes av världens bästa gästfrihet hos Anna och hennes föräldrar där det bjöds på grillat och potatisgratäng a´la gudomlighet! 
På kvällen satt vi på deras veranda och hade übertrevligt för att senare prata med trevligt äldre folk i väntan på bussen för att åka kollektivtrafiken in till stan och en av Annas vänner som hade fest. Vi kom lite sent till öltältet, men vi fick dansat till livemusik en stund =) Sen började jakten på skjuts hem, vi fick till slut tag i taxi hem där Anna hade bäddat så fint. Jonna fick sova i tältsängen eftersom vi andra vägrade, vi skyllde på dåliga erfarenheter och hög klämrisk.
Vaknade tidigt, lyfte rullgardinen, blev blind på kuppen, sänkte den igen...
När alla hade "vaknat" åt vi en god frallefrulle och traskade sedan en promenad bort till 4H för att titta på åsnor,getterna, hönor och lamadjur. Vi åt sedan den godaste morotskakan som Annas pappa hade bakat, solade lite och jag fick mitt kaffe :)
Sen var det dags för Anna att sticka till jobb, regnet tyckte tydligen också det var dags att sticka..ner till marken, så hon fick sig en dusch på vägen, stackarn!
Vi andra sysselsatte oss med att vila, gosa med Louie och få rivmärken av katter. 
Senare på lördagen var det dags igen..för vissa..andra skulle köra, men det är bevisat, man kan ha roligt ändå, vilket jag hade :D Alltid roligt när man får träffa nya ansikten. 
De få kort jag tog denna helgen;






Körde hemåt runt 01 i fläckvis dimma som täckte E22(hatar köra i dimma..) Släppte av Jonna i mörka Leråkra, lyste upp hennes väg till dörren efter varning om vildsvin...hue.
Sen landade Jessica och jag hemma i Karlskrona. Halv tre var vi i säng och 08.00 ringde klockan, jaha dags att jobba!! Jessica traskade till bussen till Kalmar.

Vill tacka mina söta vänner för en underbar helg! <3

Min kära mor hade beställt varor i mitt namn från Yves Rocher för att hon då skulle få gratis tupperwareburkar att ha som förvaring och en kylväska till alla picknickar framöver. Superbra! tyckte hon. Så igår plockade vi ut paketet...vi satt i bilen och båda tyckte kartongen såg misstänksamt liten ut för att innehålla både kylväska och burkar och möttes av detta meddelandet;
Pga stor efterfrågan har premien tagit slut 
men ersätts med en omtyckt produkt från vårt sortiment, 
som vi hoppas du blir nöjd med...
Vi tittade tyst ner i lådan bland smycken, nagellack och lotions och med höga förväntningar undrade vi vilken av dem som var den superfina omtyckta produkten..
- Det måste vara den här, för jag beställde ingen sådan, sa mamma bittert och höll upp en mascara.
Jag vill inte ha någon jäkla mascara, muttrade hon och slängde tillbaka den i kartongen.

Igår fikade jag hos syster, hon hade bakat äppel och smultronpajer :D Tog i med de sista energikrafter jag hade i kroppen och lekte datten med Alice och Olivia i trädgården, sen sa jag tack för mig, körde hemåt och traskade en kvällsrunda med Marcus runt Saltö, skönt! Nu är det dags att cykla till jobbet och avverka en kväll på stationen, imorgon är jag ledig och då ska jag slappa i solen(för det ska ju bli sol..) och planera sommarfest med mamma. Det närmar sig med stormsteg och förberedelser måste göras!  Lekar och mat står på schemat. Ska bli sååå himla roligt att träffa alla goa släktingar igen! :)


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar