söndag 15 juli 2012

[Flytta På Dej]

Hade helst velat att halva gårdagen försvann ur mitt minne. Det var en fummeldag på jobbet och inget gick som det skulle, inget flöt på och jag var allmänt irriterad för att jag inte fick någon direkt mental avlastning..vilket är nödvändigt när man jobbar i det yrket. Vi hade ca 1000 kunder under gårdagen som kom och gick och att ständigt exponeras framför kunderna utan att få en chans att riktigt "fly" scenen suger musten ur en. Man ska kunna säga, Nu behöver jag gå ifrån en stund och andas utan att få 
Bättre blev det senare! Då slängde av mig mina avdankade smutsiga arbetskläder, tog en förtjänad, svalkande dusch och drog på mig en fräsch stass. Ibland behövs det inte så mycket för att muntras upp. Körde i ilfart ut till Hallarna där Jonnas föräldrar har lagt till och hoppade ner i en båt full med tösabitar på lyset. Kopplade bort dagens händelser och levde lite i nuet. Testade mulltoan av högsta kvalitet och blev bjuden på gott rosé(jaa, chill out ;) Tack Marcus för att du agerade personlig chaufför! Båtfolk har den härligaste mentaliteten någonsin! Satt där i en timme tills det var dags att vända tillbaka in till stan och till Lindas inflyttningsfest. 
Där hade vännen fixat med supergoda snittar i mängder! Det bunkrades upp med spel och vi testade våra kunskaper i charader. Sen var det som om luften gick ur mig och jag sneakade skjuts av Emma och landade hemma i soffan vid 23..
Idag ska jag försöka ge mig ut i sadeln och dra en långrunda på cykel för solen lyser idag =)
Uhh, ja och kreativiteten har kommit på besök så nu pillar jag med ett litet roligt projekt till en vän ;) Sen hur resultatet blir...ja det är en annan historia!
Nedräkningen har börjat, på onsdag flyttar jag in i min älskade lägenhet för en månad! Det kommer att kännas skumt att se mina möbler igen efter ett års tid och jag har nästan glömt vad jag äger(tur att jag har dokumenterat med kameran ;) Men hur underbart ska det inte vara med egen kyl, eget kök, egen toa, eget vardagsrum, mitt,mitt,mitt! Känner ni mitt habegär komma fram? Tänk att få bo alldeles själv igen...mmm skumt helt enkelt! Det är konstigt vad man vänjer sig snabbt vid saker. Som livet ser ut nu så har jag människor runt mig konstant hela tiden, ja, förutom när jag sover ;)
Kanske kan vara nyttigt med lite egentid också ;) Njuta ska jag göra iaf! Helt otroligt vad jag har haft tur med min hyresgäst, vi går bra ihop när vi ska planera för lägenheten, samma smak, samma tänk. Det har varit smidigt och inga krångel, inga poängräkning. Det bästa är att hon vill ta över den helt(med möbler) sen när jag är färdig med mina studier, vilket förhoppningsvis betyder, ingen uppsägningstid, inga extra utgifter, inga tunga flyttlass(om jag nu bestämmer mig för att sälja mitt gigantiskt tunga ekbord och soffa)...hmm ja jag har hösten på mig att fundera på hur jag ska göra.
Idag ska jag inte fundera så mycket. 
Snart kommer jag min älskade lägenhet!!
Nu ska jag istället försöka ge mig ut i sadeln och dra en långrunda på cykel för solen lyser =)

Uhh, ja och kreativiteten har kommit på besök så nu pillar jag med ett litet roligt projekt till en vän ;) Sen hur resultatet blir...ja det är en annan historia!


Dags igen för en ny favvo! Grymt skön som man får en släng dansfeber av: Alina Devecerski - Flytta på dej


//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar