torsdag 19 juli 2012

[yrväder]


Idag har jag bott i min lägenhet ett dygn och jag kan inte fyllas av mer glädje! Så jäkla skönt och underbart att det inte går att beskriva i ord! Lägenheten som jag har hunnit hyra ut i 1½år till två okända människor men ack så bra hyresgäster =) 
Det kändes underligt att stiga in i den i tisdags och se alla mina saker(med modifikation)..men det var som att bli nykär igen. Flängt hit och dit med packning, katt och hela rasket i tre dagar Men nu är jag på plats! Äntligen! En hel månad av egentid att samla kraft inför höstterminen som närmar sig. Ibland är det skönt när man har något glatt att fokusera på för då kan man lägga undan alla andra vardagsbestyr och bry till en annan dag. Jag trivs ypperligt längst upp på toppen av city(som det ju nu ska benämnas som enligt kommunen...Hah!) 
Det jobbiga är att jag inte har funderat ut hur jag ska lösa det här med Internet än, därav min brist på blogginlägg :( jag får väl helt enkelt passa på när jag besöker päronen ;) 


Idag blir sista sena kvällspasset på jobb som jag beger mig till strax. Imorgon är jag fri och drar mig tillsammans med Jessica, Jonna(kanske mina föräldrar som jag så snällt sa att jag kunde skjutsa enväga) till Östersjöfestivalen i Karlshamn där vi slår ihop oss med Anna och resten av allt glatt folk som ska dit. Då ska jag fira min ledighet och bara njuta! =) Hoppas på fint väder men enligt den norska vädersajten yr.no så ska det bli sol och svak vind fra vest ;)


Ja just det, min lilla kreativa överraskning till vännen är klar, undrar om den kommer att gillas ;)


Jag är hela tiden grymt nära att färga håret i en ljusare ton, hårfärgen står på hyllan på toaletten och tittar på mig varje gång jag är där. Vill ljusa upp och pigga upp...men från alla som jag möter får jag samma svar; Nej, det är väl synd nu när du har låtit din naturliga hårfärg växa ut så långt...:P Jag ska inte bleka, bara ljusa upp det en aning nu när solen uppenbarligen inte gör det jobbet särskilt bra! Vi får se om det händer ikväll eller imorgon..
Var på Grand Gym idag för första gången på ett år. Lilla söta fru Lena satt i receptionen och blev så glad, så glad för att jag var tillbaka, om så bara för en stund. Hon har frågat min bror efter mig och undrat när jag kommer igen nästa gång. Stod och pratade en lång stund innan jag begav mig hem och lovade dyrt och heligt att komma tillbaka igen. Det är en härlig uppskattning när man är saknad av andra, då vet man att man räcker till precis som man är ;D Tyckte att jag kände ork för milen idag men det blev enbart fyra små kilometrar..det var otroligt varmt på gymmet och sen har jag ju faktiskt inte sprungit på några dagar :/ 


/Anya

2 kommentarer:

  1. God afton! Fick syn på bilden av lyan och kände igen mig, sen av nån anledning gled jag in på bloggen. Tycker du skriver fantastiskt bra och många roliga inlägg & även fina bilder. Du har talang / "Dykaren" :)

    SvaraRadera
  2. Tackar så hjärtligt för komplimangerna, det är alltid lika trevligt när människor droppar in och skriver svar på mina inlägg :)

    SvaraRadera