måndag 9 juli 2012

[Splish, splash and crash]



Full rulle från tidig morgon till sen kväll var farten på denna dagen och då var den inte ens lite ansträngande eller jobbig, nejnej, jag beskriver den som total underbar lycka! Att få vara barn på nytt och ändå lite bättre eftersom jag nu kunde göra saker jag inte kunde då.
Har spenderat nästan 12 timmar med tre underbara flickor på Tosselilla sommarland i Skåne och ja det är möjligt för vuxna att ha roligt där! Vilket jag själv tog reda på samt fick bevis på av en vuxen karl som skrek och kiknade av skratt då han forsade ner på en matta i en vattenruschbana. Det är ett ställe där de vuxna får lov att vara barn eller kanske helt enkelt vara sig själva. Inga trista, stela kostymer, inget smink, inga tillgjorda personligheter, bara vi :) 


Vi var där från öppning till stängningsdags, badade, spelade minigolf, körde radiobilar, ostyrbara motorbåtar, slängde oss i lianer, vann lite här, förlorade ännu mer där, och matade grisarna såklart! Mest tid spenderade vi nog på de gigantiska gummistudsbollarna (som vi använde för att få upp värmen). Det bästa var när Jonna skapade en liten grop där hon satt och fångade in en liten 3årig pojke. Varje gång han försökte klättra upp så kasade han ner till henne i hennes lilla grop igen, till slut fick hon lyfta upp honom =)


[Fett grymma oxar!]






[Can I be your Cowgirl?]

















Sen var jag ju självklart tvungen att visa tjejerna Stenshuvud nationalpark som de inte hade besökt innan, inget man ska missa när man bor granne med världens finaste Skånelän...;)
Min fantasi fick fart på väg upp genom urskogen och jag varnade för att vara för högljudd för där fanns skånska slättsvin..sen var det kört...antingen fick Jonna för mycket av den friska kusthavsluften, för lite syre uppe på toppen eller så hade det varit en lång dag, men något hände iaf och munnen slutade inte prata - riktigt underligt men ack så roligt fenomen..Jag skojar inte, hon hann skriva klart en bok i huvudet när vi väl hade kommit ner på marken...




 







[Enligt vissa, var detta den natuuurliga prispallen...så platser byttes...vissa har lite för stort alterego uppenbarligen ;P]










[Vart är staketet?]












Imorgon styr Tafsen mot Kalmar för på kvällen ska vi sippra rosé och lyssna på Top Cats som kommer till Larmtorget. Så kom dit och slå er ner med en svalkande sommardrink och njut av tonerna från Rockabilly på hög nivå =)


Tack ni fina för denna underbara dag! Jag hade superroligt!!!!


/Anya







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar