torsdag 12 juli 2012

[Vad vill DU?]

Förändringar gör oftast människor oroliga eller nervösa för vad som komma skall. De kommer oftast utan förvarning eller så blir man varse om dem en väldigt kort period innan de sker. De kommer med nyheten om något nytt, något annorlunda, något man inte är van vid. Ibland är de skrämmande, ibland är de upplyftande, ibland känns de likgiltiga och ibland vänder de hela din värld upp och ner. Förändringar behöver varken vara till det negativa eller det positiva. De kan vara skrämmande i tanken och de kan vara rogivande. 
Faktan kvarstår - de är ändringar på något i ditt liv. Det som är bra med förändringar är att även om de kanske var av en sämre start så har man möjlighet att vända dem till något bra. Helst ska man omfamna dem med öppna armar och säga; 
-Välkommen till mitt liv, så spännande att du kommer med nya ideér och rör om i min annars så stilla roterande gryta kallad vardag. Men det gör man inte. Man bejakar och begrundar, helst på håll och eftertänksamt funderar man på hur man ska göra. Det är själva funderandet som tar tid, ibland tid man inte har för att beslutet kanske behöver fattas snabbt. 
Du kan be andra i din omgivning om hjälp och du får be om råd, du får stöd, uppmuntran och svar som de som lyssnar tror är rätt väg att ta. Det är som att vara i en butik och fråga vilken dress du ska välja. De runtom kan säga vad de tycker men det slutgiltiga beslutet ligger i dina händer och det är enbart ditt att fatta, det är du som ska bära, trivas och njuta i den där dressen.


Mitt "Carrie" halsband av silver kom med posten idag! Kedjan var en aning lång men den kan kortas ner. Beställde det på mittnamnhalsband.se där de nu har gratis leverans och mycket att välja och vraka på. Bara att klicka in och gotta sig ;) 




Annars har jag haft två mysiga dagar i Kalmar med några ur Hospitaletfamiljen, fönstershopping, livemusik, grill och spelkväll. Vi hade planer på att testa bilbingo men när vi på kvällen satte oss ner i vardagsrummet åkte vinet fram och ja, sen blev det som det blev. 
Nämnde jag att jag fick yatzy två gånger idag när Anna och jag spelade?...nehe, jo jag fick yatzy! Hörde du det Anna? ;D
Är tillbaka i Karlskrona en sväng för jobb. Ska också hinna med inflyttningspartaj, skoj! kanske kika in på Hasslöfestivalen. Föräldrarna är på "smekweekend" efter 38 år tillsammans, de firade 35 års bröllopsdag(På tal om förändringar!) och det firar de med en resa till Stockholm och lämnar huset i mina händer...
Ikväll blir en lugn kväll, jag ska se avsnitt 5 av PLL som haft uppehåll en vecka!  Men först en runda till affären och en långrunda på cykel efter det. Ja frisk luft vill jag ha nu!


Bjuder på lite Mat Kearney - Sooner or later. Ibland sätter sångtexter ord på ens tankar bättre än vad man själv kan.

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar