onsdag 13 juni 2012

[vishet och lärdom]

Ett år äldre och
fylld av ytterligare visdom
 om det nu är möjligt :)

Skulle till veterinären med Saffron igår morse eftersom hon har varit lite upp och ner stackarn och så jag tänkte att jag skulle hinna med en promenad innan, så jag traskade iväg. När jag sen kom hem mötte jag Jessica i korridoren, vi sa Godmorgon, sedan hörde jag några ljuva stämmor sjungandes "Jag mår hon leva" i fjärran, sedan dyker det upp två nyvakna huvuden i form av Jonna och David, bärandes paket och tårta. Sen kom det fram att de hade varit hos mig tidigare den morgonen...
 - Vi knackade på hos dig innan och öppnade dörren men den enda som var där var Saffy som stack upp huvudet i sängen. Hahah! Sötnosar! Allt detta kämpande, bara för mig! Då känner man sig uppskattad!















Fick fina presenter i form av träningshandskar(rosa såklart!) och ett lila spetslinne :)
Senare adderades det på en designkaraff från EvaSolo från mina föräldrar som kom på besök.
Tack så mycket!


Vi åt på Thai Silk och sen visade jag dem lite av Kalmars natur i form av en "sjunka-ner-maten-promenad på Stensö ;)




Hur många hundar har badat i denna??



Tog ett kort på svanen som ligger vid fängelset, konstigt att hon får vara ifred där, med tanke på att där promenerar mycket folk dagligen. Hon har iaf fått en liten grå dunboll nu och där låg den och sov i goda ro - såååå söt!!



Senare på kvällen rullade vi ner till Stars´n Stripes för lite fotbollstittande(för vissa) och lite törstsläckare för andra. Det var ju bara tisdag så det var lite tomt på folk, några spridda mansklungor bland borden och så vi då....fem fnittriga, högljudda tjejer..;)


Iaf, Saffron. De tog blodprov ur hennes lilla arm(fyra rör) Hon hade förhöjda levervärden och jag skulle ge henne enbart ett foder(ingen mer grädde). Hon sov sen när hon kom hem, men nu börjar hon bli som vanligt igen :) Och trots allt jamande idag så gav jag inte med mig av min kalkon :D
Idag tog vi Jonnas "ryggsäck"(clion) och körde Jessica till Kalmar airport(inte flygplats....airport..) hon skulle hem några dagar. Nu är det Jonna och jag kvar - Guud hjälpe oss, vi har varit gräsliga idag, HaH! Och dagen är inte slut...:D

Nu har de plastat för alla fönstrena på våra rumsidor för att måla fasaden, alla fönster utom tre. Två av dem är mina och det andra är D&J:s :D De andra är lagom glada eftersom vi gick in ett melakoliskt tillstånd när de tejpade för fönstrena på baksidan och man varje dag gick i en plastig dimma utan att kunna se ut.

På fredag ska jag på Alices skolavslutning, det var ett tag sen jag var på en skolavslutning, så det ska bli skoj! Senare på kvällen blir det förmodligen bio(Snowhite and the huntsmen). Hoppas den är bra - trots skådespelerskan som spelar Bella i Twilight....

Ikväll blir det ännu mer fotboll...vi har köpt svenska jordgubbar och gammeldags vaniljglass - det lär behövas!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar