fredag 15 juni 2012

[Mirror on the wall, who is the fariest of all?]

Idag när jag slog upp de melerade så kan jag lova att John Blund precis varit där och skopat på ett lastbilsflak med sömnpulver för det kändes som sandkorn i ögonen...
Men jag piggnade snabbt till när jag kom på att det var skolavslutning för systerdöttrarna! Klänning på och sen bar det iväg till kyrkan, där jag inte har varit sedan jag hade skolavslutning. Satt av några timmar på träbänken med kameran i högsta hugg och lyssnade på skönsjungande flickor och pojkar :)
Efteråt bjöd syster på frukost och tårta och jag fick "sena" presenter i form av en blå skarf, trisslott och en chokladask. Tack!
Senare lös solen och det blev årspremiär för mig att sätta mig i båten och puttra över till sommarstugan! Jag riktigt njöt efter att ha längtat hela vintern! Blev så lycklig att jag köpte mig en Cosmopolitan att läsa där ute :D 



Mitt paradis! Så vackert, fridfullt och avkopplande, vilket jag har att tacka mina föräldrar för! Som de har konkat(burit), släpat, planerat och slitit för att få det så här fint. Tack!



När vi sedan låg där i godan ro och njöt så frågade jag mamma vad klockan kunde tänkas vara. Det är lätt att man glömmer bort tiden(som inte är viktig där ute) och timmarna flyter på.
- Halv fem, svarar hon. 
- Oj, dags att åka hem, säger jag. Ska ju kika bio med Marcus klockan 18!


Filmen var bra, vilken var, "Snowwhite and the huntsman". Trodde den skulle vara sockersöt med snövit, riddare som räddar henne och allt sånt krimskrams, men den var mörk, elak och helt underbart "icke-puttinutti" - sådant gillar jag! Och "Twilight- Bella" var...helt okej den här gången.


Imorgon måste jag hem till lilla miss Jamare och droppa vätska i öronen(som hon ju verkade gilla så himla mycket!) Men tar nog mig en lång cykelrunda innan jag kör, har vilat i dagarna tre nu och det har blivit lite mycket av det goda. Nu är det dags att plocka fram diciplinen som har gömt sig i något år, sätta ett stopp för det lite godare och starta det lite mer slitfulla, med undantag för midsommarfredag ;) Första midsommar som jag är ledig och det ska bli hiiiimla skönt må jag säga!


Trevlig fredag och ja just det jag...heja Sverige också då...;D

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar