söndag 20 januari 2013

[Början på något nytt]


Imorgon börjar jag mitt nya jobb som förskollärare, nervös? Nja inte speciellt. Som jag sa till Jonna tidigare ikväll så tror jag inte det är mycket jag kommer att blir nervös för efter min opponeringsdag förra veckan! Jag är nog mer förväntansfull.

Idag tog jag en utflykt till Karlskrona, dels för att fixa lite saker och dels för att rasta Tafsen. Grävde fram den ur snödrivorna och den startade som en klocka, sen tog det stopp. Isen hade lagt sig som en vägbula under hjulen och jag fick svälja min stolthet och be om hjälp. Tur jag bor med de hjälpsammaste töserna i världen a.k.a. Anna och Jonna :)
Efter lite gung, gas och tryck så "lossnade" Tafsen och jag var fri :)
Väl i Karlskrona träffade jag päronen och vi drack gott kaffe och gick en runda på blankisen, sååå fiint! Där var grymt mycket folk ute med skridskor, slädar issegelbåt(nej, vet inte vad de kallas) och något barn var till och med ute med sin lilla dockvagn HaH!
Sen kom bror med familj och lilla Saga skulle testa åka skridskor för första gången i sitt liv. Det gick galant! :)

Körde hem i skymningen och möttes av världens snöstorm i Kalmar, hittade en bra p-plats till Tafsen, kokade mig lite nudlar och slog mig ner hos One-Tree-Hill-nördarna i soffan en stund.
Nu sitter jag alltså här och har ställt klockan på 6.45 :S (en tid som jag måste vänja mig vid framöver). 

God Natt mina kära!

//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar