torsdag 3 januari 2013

Skidsemester

Efter en hemsk och plötslig händelse på vägen till fjällen så är jag iaf min efterlängtade semester! Jag förtränger det tills vidare och tar tag i tankarna och bearbetningen när jag kommer hem, det ska inte få förstöra min vecka. Jag njuter nu istället för fullt! Dagarna som gått här i Sälen hittills kan sammanfattas med träningsvärk, skratt och plogande ner för branta backar. Träningsvärken sitter mest i magen efter otaliga skrattanfall. Nyår var supermysigt med god mat och en lång nattpromenad till Tandådalen för raketer och discodancing! Jonna har lyckats lura både mig och Marcus, inte EN, men TVÅ gånger ner för först en röd och idag en svart backe....tror hon ville ge igen på vårt geniala nya nickname på henne- Sheldona efter Sheldon i Big Bang Theory, slående lika personligheter :D ses nu är det officiellt ;)
Vi roterar sovplats varje kväll så alla får sova i den underbart skööööna bäddsoffan!!!!...(böjd som en banan, ett under för ryggen...not)
Förkylning jag har dragits med har drabbat mandlarna och nu är min kropp en aning låg, men humöret på topp! Tur att vi har massor att göra om dagarna, då låter väl halsflussen mig vara ett tag ;)
Marcus premiär på skidor går galant! Undrar man vart i backen han är så tittar man efter plogmolnet ;)
Idag fick Jessica åka skoter(aningen avundsjuk!) hon slog dit i backen och fick en sträckning, så rekommenderad vila för henne nu! :/
Afterski har hunnits med, liksom bastubad. Imorgon ska vi ta en paus i åken och bada lite :)
Skickat in min uppsats till min handledare idag för sista granskningen, känns skumt.
Här är underbart och det är sjukt vad verkligheten "utanför" kan försvinna för ett tag, lever verkligen i nuet!
Bildregn och bättre inlägg kommer(just nu skriver jag på mobilen som inte är alltför bra!)
//ANYA

2 kommentarer:

  1. Lyllossar!!!Ser underbart ut! En annan går här hemma bland regntunga skyar och snålblåst brrr!!
    Bara NJUUUT!!!!
    Puss mamsen

    SvaraRadera
  2. Ja det gör jag till fullo! ni skulle varit med mams! Superfint! puss!

    SvaraRadera