söndag 13 januari 2013

[En Epok avslutas]

Sitter och pillar med min opponeringstext och hamnade här...
Imorgon är det nämligen dags för den absolut sista dagen på min utbildning. Efter 3½ år så är det alltså slut! Vi har opponering från 8.30-16.30. Det kommer att bli en lång dag och efter den är jag förmodligen död men sen är den episoden i serien om mitt liv över! Skumt? En aning! 
På fredag har vi examensceremoni i domkyrkan i Kalmar och nästan hela min familj kommer <3 sen blir det äta gott och firande på kvällen med en klassisk pubrunda och dans :)
Tjejerna gick ner på stan precis för att kika på examensklänningar, vi får väl se om de kommer hem med något kul! :) Jag har nog redan bestämt mig för vilken jag ska ha, nu när jag äntligen kommer i den så skulle det ju vara lite synd att inte använda den till en av de lite större händelserna i mitt liv..eller? 

På onsdag ska jag på anställningsintervju, inga garantier men jag håller tummarna. 

Erbjudanden på lägenheter lyser med sin frånvaro, antagligen bara för att det jag helst vill är att komma bort från korridors-livet nu på direkten efter studierna. Men det är jag i ett nötskal, jag vill ha allt, nu på en gång, lite synd ändå att det inte fungerar så. ;)

Det har snöat något så grymt här i Kalmar de senaste dygnen! En halvmeter tror jag de pratade om på radion. Tydligen väldigt lokalt(bara Kalmar, Nybro och Öland). Jag har fått gräva fram bilen två gånger nu sånu får det gärna vara bra med nederbörd! 

I fredags gick vi på bio och såg Gangster Squad (med Ryan Gosling....;D) bra film och jäkligt rå! 

Idag blir det en lång söndagspromenad innan middagen och ett besök på biblioteket för att skriva ut mitt opponeringspapper. 

Min syster http://www.myperfectbaby.se/ har dragit igång en insamling till ett barnhem i Riga. Tanken är att samla ihop förnödenheter till barnen i form av hjälpmedel, kläder, leksaker. Genom att skicka ett sms med texten: Insamling BARN till telefonnummer 72672 så skänker du 15 kronor till de små liven som verkligen behöver det! Du hjälper dem till ett drägligare liv för kostnaden av en 2L CocaCola...tänkvärt?

Händelsen innan nyår fyller mina tankar och påminner mig lite då och då om att inte gå in i gamla hjulspår.

Ha en mysig söndag!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar