onsdag 16 januari 2013

[Jäkligt Stolt Lärare]

I måndags var det officiellt klart att jag, 
Anja Martina Kind har blivit lärare.
Jag blev godkänd på opponeringen av min kandidatuppsats.
Texten som jag har suttit uppe med dygnet runt för att formulera om.
Texten som har hållit mig vaken om nätterna med en oro att jag inte skulle räcka till.
Texten som jag kunde titta mig blind på och ändå hitta fel. 
Texten som gjordes om otaliga gånger för att jag inte var nöjd med den. 
Texten som jag har svurit åt, texten jag önskat kunde brinna i helvetet,
texten jag gråtit över och texten jag skrattat frustrerat åt. 
Det har inte varit lätt men nu är den färdig! 
Nu är min utbildning färdig!
3½ år av studier, tentor, uppsatser, seminarier, praktik, 
grupparbeten och långa föreläsningar är över.
Nu i efterhand undrar jag vart tiden har tagit vägen, 
är det samma tid som i början verkade gå så långsamt? 

Idag fick jag ännu fler goda nyheter i form av anställning på en förskola :) Nu börjar nästa fas i mitt liv och efter det...ja vem vet? Det är som personerna som intervjuade mig idag sa efter de sett min meritlista, du verkar vara en väldigt aktiv person! 
Haha, jo  och för sig så är jag väl inte den som stannar för länge på samma ställe så vi får se vart jag hamnar sen men jag är väldigt nöjd med hur året börjar än så länge :) 
För drygt en vecka sen satt jag med ångest och undrade hur allt skulle lösa sig för mig, men det gör det väl alltid på ett eller annat sätt antar jag :)
För ett antal år sedan kunde jag inte tänka mig att utbilda mig till lärare, det fanns inte på kartan. Jag sökte till journalistik och medieproduktion samtidigt som jag sökte lärartjänsten. Jag kom in som reserv men tog lärarutbildningen. Jag vet inte vad jag tänkte, jag ville bara få något nytt att sysselsätta mig med. Nu känner jag hur jag har lärt mig så otroligt mycket och den resan jag har gjort har utvecklat mig till en, inte fullbordad (det blir man aldrig) men en, hoppas jag, helt okej lärare! 

Ikväll gick vi ut för att fira lite på Pipes of Scotland, åt och drack gott tillsammans med Josefine och Erik. Vi var ju tvungna att fira Jonna och Annas lyckade opponering också och det faktum att Anna fick jobb precis lika snabb som jag, på samma skola och under samma intervjudag...
Ingen kan motstå vår charm :P

Imorgon ska jag ut på stan och gå på klänningsjakt! 

På fredag vandrar vi lärare ner för altargången i Kalmar Stads Domkyrka och det hålls en ceremoni helt i vår ära ;) Det är bara att suga åt sig och njuta över att vi är så jäkla bra!

För övrigt väntar jag bara på att min framtida bostad ska dyka upp och att min familj kommer på fredag <3

GOD NATT!

//Anya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar