lördag 19 januari 2013

[Det där och lite till]

<3 Tack alla fina som gjorde gårdagens examensdag sådär underbart lyckad <3

Dagen började med champangebrunch innan ceremonin i kyrkan. Då gav Jonna, Anna och jag varandra våra fotoböcker som vi klistrat ihop med bilder från de gångna tre åren, vilka verk alltså! Hah! Lilla Jonna hade smygit in en dikt som hon skrivit till oss så fin :)

Ceremonin var helt okej med några fina tal och blomutdelning. Efteråt gick Kindska följet till restaurang Zorbas för att äta buffé och söta pappa bjöd oss alla på det kalaset <3 Personalen var så himla trevliga där, de fixade fram en vas för min lilla ros att stå i medan vi åt. Och deras omtalade vitlöksbröd gjorde mig inte besviken denna gången heller!
Efter maten gick vi hem till korridoren och jag öppnade fina presenter, två stora tekoppar till(nu har jag fem!) och Hugo Boss parfymen som jag har velat ha ett tag nu :) Tack så jättemycket!
Bildregn bjuder jag på en dag framöver när jag har fört över bilderna från pappas kamera :)

Det blev lite vemodigt när familjen rattade ut från parkeringen och jag stod kvar själv i det öppna fönstret och vinkade ut i kyla efter de röda bakljusen. Jag saknar den vardagliga närheten till dem...

Senare på kvällen blev det festligt i korridoren och utgång till oléarys bland annat. 

Idag är en lördag som inte går i så många knop. Den började med att städa undan bevisen från gårdagens fest i vardagsrummet. Sen blev det en solig långpromenad i snödrivorna, film och utvärdering av höstterminens kurser och nu har jag lagt in mitt arbete för slutgranskningen sen hoppas jag det kommer upp ett betyg snart så jag kan ansöka om mitt examensbevis :D
Skulle gått på de blivande lärarnas fest ikväll men ork och lust fanns liksom inte riktigt där.
Har kikat mer på bostäder och nu hoppas jag att någon hör av sig nästa vecka, i värsta fall blir det väl till att flytta tillbaka till Karlskrona och börja pendla andra hållet :/ Det hade ju varit ironiskt....bara för att göra det ännu mer komplicerat liksom! Välkommen till mitt liv! Börjar bli lite trött på att försöka fixa allt krångel, jag har bott i kappsäck för länge känns det som och nu vill jag ha ett fast, permanent boende där jag vill bo! 
Jobbet är ju klirrat nu och schema har jag fått, jag börjar på måndag :D Det känns riktigt bra! Det bästa av allt, jag har lediga onsdagar ;)

Nu ska jag kika på film(En enkel till Antibes) och sen ska jag somna gott i min säng :)
Sköna låtar så här på lördagen;




//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar