tisdag 29 januari 2013

[Du skrämde skiten ur mig!..Titta där ligger den!]

Pulsen är uppe i 120...varför? Jag stod i mitt rum, plockade med min tvätt och tänkte på inte allt för ansträngande saker som att min tröja hade blivit missfärgad när Eva Braun (a´ka Jonna) smyger in från sidan och skrämmer skiten ur mig. Jag skrek "litegrann" och Jonna fick skrattattack....Och jag som så stolt har sagt att jag aldrig kan bli skrämd....Jag gjorde iaf en kontring sen och sprang in och satte mig på hennes käraste kuddar för att vinna tillbaka min stolthet. Det här är vad man får när man bor i korridor och har dörren till sin privata svär på vid gavel :P

Annars när jag inte bliv ihjälskrämd så hemsöks jag av en förkylning och trötthet men vem klagar?! Jag har en färsk och färdig examen i min bakficka och ett nytt jobb som går framåt :)
Imorgon är jag ledig om jag inte blir inringd, vilket kan hända! :) En långpromenad är iaf inplanerad och jag tänkte dra med mig miss Leråkra på en runda ut. - "Jag går inte upp nio!" var svaret jag fick....HaH! We´ll see, we´ll see ;D

Jag har köpt en våg som visar allt i procent....då menar jag allt! Muskler, fett, vatten, BMI och mitt dagliga förväntade kaloriintag. Sen hur rättfärdig den är kan jag bara spekulera över :P Men jag får en riktlinje att hålla mig till! Så fort snön har smält,,,vilket den gör här i Kalmar med rasande fart, det har nämligen regnat idag! Då kör jag! I cant wait! Det spritter i benen och de längtar ut för att sträcka på sig som en katt sträcker sig på morgonen. 
Nolltoleransen ger äntligen resultat, sakta men säkert, två kilo ner. Hoppas det fortsätter så. Men i all glädje har jag också hunnit funderat lite. Eftersom jag inte har tränat sedan innan jul(om man inte räknar veckan i Sälen) så oroar jag mig över att det är muskelmassan jag tappar och inte fett...:/ 

Efter stängningsdags på förskolan idag så slog jag mig ner vid korridorstv;n och tittade på Remember the Titans med Jonna och Amanda. Väldigt bra verklighetsbaserad film!
Sedan gick jag in på min skolmail och fick ett glädjande besked att mitt examensarbete var godkänt och klart att lägga upp för allas ögon att skåda :D Så nu väntar jag på att betygen ska registeras så jag kan ansöka om mitt examensbevis som dimper ner som ett brev på posten....bokstavligen ;D

Nu känns det som att det äntligen börjar hända bra saker för mig och det är jag fan värd! 
Trevlig tisdagskväll!

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar