tisdag 25 juni 2013

[Lillsemester]

Hemkommen, nyduschad och ätit hemmagjord pizza :)


Har haft två härliga dagar på en gammal militärö kallad Tärnö i Karlshamns skärgård där Annas familj har sommarstuga. Vi tog ju de bästa dagarna då det var sol igår. Där var så mysigt och idylliskt, som taget ur serien skärgårdsdoktorn eller Saltkråkan. Jonna och jag åkte båten och nynnade på Tjorvens sång på vägen ut, glada i hågen, så här; 



Jonna skulle bestämt sitta uppe på däck där det var iskallt, så god vän som man är.....
Sen stod somriga Anna på bryggan och vinkade oss välkomna :) 
Vi fick guidad kvällstur, det bjöds på god grillad mat och frågelek in på småtimmarna. Efter en lååång sovmorgon enligt mig(10.20) och en konstig dröm så steg jag upp. Vi mötte upp Bobbit vid färjan, hoppade (långalans?) runt halva ön(för er ovetandes så betyder det att hoppa på de stora stenarna längst med kusten, så nu är mina fotsulor lite sköra, men helt klart värt det), undersökte konstiga små hus gömda inne bland träden, tittade på grodyngel, kastade macka, grävde i tång efter räkor, försökte enas om vad som var växten hundkex eller inte(Anna och Jonna; det var ett hundkex ;), klättrade in i ett äckligt gammalt träd med spindelväv, fick miljoner fästingar på oss(eller ja, Jonna iaf), hade kast med liten kotte, ibland hamnade kotten på oss andra....:), för att avsluta allt med dopp vid bryggorna. Tre dopp blev det för mig, iskallt! Men enbart för att Bobbit hade för sig att han var tvungen att doppa sig lika många gånger, så när han trodde vi var klara och gick från bryggan så hoppade jag i en sista gång. Då var jag så nerkyld så jag hade ändå ingen känsel :) om han vände om och hoppade i, jajemensan, konstig karl det där, haha!
Åt god wok som Annas pappa grillat, sen var det dags att traskade ner i regnet till båtbryggan, kramas hejdå och åka tillbaka till fastlandet. Som vanligt går tiden alltid så fort när man inte vill. Men snart är det er tur att komma till min sommarstuga! Det blir ingen långalans, men jag garanterar fästingar, bad vid mastbryggan och en massa glass ;)

Imorgon har jag...håll i er nu...tvättid! Passar ju bra då det ska regna en hel del enligt vissa! Blir en tur till möbel och lampaffärer. Men resten av kvällen blir det bara lugna gatan och jag njuter av min ledighet.

Härlig kväll alla!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar