fredag 28 juni 2013

Travelling Soldier

Precis avslutat en god tacomiddag på mormors balkong. Kom på att jag glömt min öl i frysen...vänta lite....

Den var okej! :)
Igår kom vi till mormor, gick en kvällspromenad till Lomma beach, grävde ner tårna i sanden en stund och tittade på lyxbåtarna sen hann vi inte mycket mer den dagen.
Idag körde mamma och jag iväg på en shoppingtur till nya köpcentret Emporia i Malmö. Det är häftigt hur snabbt jag kommer in i trafikens storstadstempo, men det är det tempot som trafiken ska ha enligt mig, snabbt, smidigt och enkelt.
..sen kom det en tant och körde rakt in i rondellen vid Hyllie utan att titta åt vänster och ändrade "snabbt, smidigt och enkelt" till "panikbromsning, väjning och fula fingerpekningen" från mitt håll. Men det kunde ju kvitta, hon såg ju inte mig..
Väl på Emporia gick mamma och jag lös på min kamera, "turist i min egen stad!" ropar mamma från rulltrappan medan jag trycker av en bild. Jag fick handlat en blå klänning på Indiskan, leta toalett i en halvtimme(jäkla dåligt med det där)...och upptäcka min absoluta favoritaffär för tillfället, Desigual (kan knappt uttala det högt!). Bohemiska, svindyra designkläder. Provade ett par röda harembyxor(jag tyckte de var grymt sköna, visade stolt upp dem i omklädningsrummet, mamma tyckte de var skitfula...) men de kostande en del kronor för mycket :/ hittade också en jättefin väska där! bara 500 på rea...ja ni fattar :) upptäckte att de också finns att beställa på nätet så där ska jag ta en kik senare :)

Hälsat på kusin Desirée m familj, skrattat chockat åt hennes tjocka katt som jag tyvärr inte fick ta kort på :( hon var som en boll! Men sen jämför jag med Saffy som ju är som en vandrande pinne ;)

Ikväll kom morbror på besök så nu sitter de äldre på balkongen och pratar minnen. Hunnit kolla igenom mormors garderob och bla. hittat hennes egensydda kepsar :)

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar