torsdag 20 september 2012

[Bottoms Up And Upsides Down]

Vaknade sju i morse, bestämde mig för att ringa in och sjukanmäla mig...

Flygmöte?

Hela natten hade bestått av hostattacker, huvudvärk och sömnbrist vilket inte gör mycket gott för mig. Jag hjälper varken mig själv eller någon annan när jag inte är på topp. Bättre att ta en dags timeout för att komma med förnyade krafter imorgon och jag kan säga nu att jag verkligen behövde denna "fria" dag! Eftersom jag inte kunde somna om när jag väl var uppe så tänkte jag göra det bästa av dagen. Så jag började spåna och skriva på utvärderingen som vi ska lämna in efter vfu:n, inspirationen infann sig och jag skrev två sidor. Har heller inte varit ute i naturen på ett tag så jag begav mig ut till Stensö naturområde där man kan få lite skogskänsla och komma bort från staden.

Det är otroligt vad naturen gör med ens välbefinnande, bara att få känna frisk luft och sol i ansiktet gjorde att jag blev mer pigg. Jag undrar om det är så med alla människor? Jag tänker på alla de som aldrig fått uppleva naturens läkekraft, kanske aldrig haft möjlighet att vara ute i skogen, inte haft tillgång eller rent ointresse från föräldrarnas sida. Aldrig fått springa på rötter och mjuk mossa i en skog av träd höga som hus. Aldrig fått lyfta på en sten och undersöka vilka som bor där, aldrig kramat ett träd och sett om armarna når om, aldrig plockat vitsippor i ett vitt  böljande hav. Vi var ute varje söndag när vi var små, packade väskan med "prickikorvmackor" och egengjord varm choklad(..med skinn ingen fake oboy), täljde grenar, klättrade på klippor och träd, plockade och gjorde kottdjur i vad som enligt mig är världens bästa lekplats! 
Så eftersom jag vet vad jag missar när jag sitter och trycker i betongdjungeln så blir det som blir som ett gift, ett beroende som jag måste ha för att må bra och som bara är för mig och mitt välbefinnande. Förstår nu när jag är vuxen hur mycket jag uppskattade denna livsstil. Tack mamma och pappa <3 

Kom sen hem tillbaka till stan och la mig att sova en timme och vaknade tyvärr av att huvudvärken var tillbaka(Det är en konstig värk för den sitter i fästet bak i nacken). 
Iaf; Jonna kommer upp imorgon på blixtvisit - wohoo =) så det blir hemmabio och rödvin(för mig) sen ska vi planera lite Sälenresa också(som ovana praktikanter lär vi väl antagligen slockna i soffan som två tanter efter klockan 22) :P

Imorgon är sista dagen på andra veckan av praktiken...någon håller på snabbtspolningsknappen..

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar