söndag 30 september 2012

[Om du har ett äpple ät det själv]

Fredag;
Slutade tidigt på praktikjobbet och drog en repa med dammsugaren i mitt rum innan jag styrde mot Karlskrona och mitt andra jobb. Fastnade bakom ett hästsläp i ca tio mil eftersom de framför mig inte vågade köra om trots fritt körfält på mötande sida - sådant irriterar mig något så djävulskt!
Hade sen en mysig sunkig kväll hos Marcus med pizza, snack och playstation där Marcus mest fick agera första hjälpen på min gubbe som låg och skrek - i´m bleeding out! för att jag blev skjuten av monster mest hela tiden. Barnsligt kul!

Lördag;
Första jobbdagen! det gick bra, det rullade på. Sen stack jag hem och gjorde mig i ordning för att sticka till Jonna för att Jessica hade kommit ner från Jönköping. Mötte upp Anna med följe, "familjen" var samlad igen! :D. Satt hemma hos Sarah en stund, sprang sen till tåget och smygsipprade på rosé genom systemetkassar, hamnar på en annan förfest utanför stan, spelade ett konstigt kortspel där man inte fick säga förnamn. Tog sen taxi in, trippade över till Stars och slog oss ner i sofforna resten av kvällen. Tacka alla fiiina <3 för igår kväll! Hade så jäkla roligt! Helt klart värt det där tipptopp tillståndet som jag har varit i idag =)

Söndag;
Ja, vad säger man,,kommer man hem halv fyra och ska upp klockan åtta så är man i form..eller något. Hade gett allt för att få ligga kvar och sova ut istället...men men; She works hard for the money, So you better threat her right!
Fick en kund idag som luktade så jäkla gott! De gör det ibland och då vill man bara går fram till dem och trycka näsan i tröjan och sniffa på dem för evigt. Efter honom kom en äldre karl med en smutsig kofta och skulle ha cigaretter....om han luktade gott? Inte mycket.
En kund spillde ut 1.5 L mjölk bakom filmstället...säger ingenting och går...hur tänker man då?

Gooodaste söndagssteken och middag hos föräldrarna är över och nu styra jag strax tillbaka till Kalmar för att påbörja näst sista veckan på praktiken (Söte Göte, snart slut!). Annars ikväll blir det inte många knop =) 

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar