onsdag 5 september 2012

[Masterpiece]

Sitter med sista utkastet av två moment som ska lämnas in imorgon för fredagens seminarie. Men nu ger jag upp, lägger mig och sluter de melerade. Vi har verkligen kastats in i skolvärlden på direkten och det märks att det är sista terminen. Vi är överösta med uppgifter att göra och det känns som att det nu kommer att vara en brant uppförsbacke hela vägen till målsnöret. Vi i korridoren pratade om det igår. Man får en känsla av att man kanske inte kommer att klara det...jag undrar hur många som har haft den känslan innan oss? Skolan la upp det så fint att vi började terminen senare än vad vi skulle, vilket gör att vi får lite extra att göra - tack! Nästa vecka börjar vi fem veckors praktik(35 timmars arbetsvecka) där vi också ska ha otaliga uppgifter att utföra för att återkoppla till sen när vi är tillbaka i skolan, lägg på helhelgsjobb på den smörgåsen och du har en död Anja. 

Skjutsade ut John till Elgiganten idag för att han envisades att köpa en väldigt stor tv till sitt rum(17 kvm)...Jag själv handlade batterier till gitarrstämmaren på Rusta samtidigt som vi samlade på oss nya fräscha moppar, hinkar och mattor till Hospitalet. När vi kom hem med allt bråte fick Anna, jag och John en kick och rensade frivilligt ur städskrubben(som inte har städats...någonsin). Nu är där tipptopp och det kommer att bli en fröjd att upptäcka att det är ens städvecka...ja nästan iaf ;)

Internet har varit nere sedan igår eftermiddag vilket gjorde mig en aning frustrerad, så imorse efter morgonpromenaden ringde jag bredbandsbolaget och de skickade en snubbe under dagen så nu är det up and running! 

Ikväll är jag extra trött för jag och Anna bestämde oss för att simma lite :) Det var superskönt som vanligt! Att simma gör gott för kroppen, ingen belastning, mjukt, skönt och tyngdlöst. Vi satt i vattengrottan på kalla små bubblor, vi kastade och missade bollar på basketkorgen de hade där, vi försökte stå i vattenkanonens strålar(kändes som samma styrka på den som trycket i en brandslang(ja, det var svårt att stå still), blev tvingad att klättra upp på repen och säga hej till badvakten så han kunde sätta igång vågorna,vilket var ett mindre lyckat försök, tror bara han såg min armbåge försvinna bakom kanten och när han tittade ut över bassängen så satt där en Anna mitt i bassängen högt skrattandes för sig själv. Hann sen basta lite för att få upp värmen och vi fick nöjet att trampa runt i hårrester på väg till skåpen. Påminnelse till mig själv, flappisar nästa gång...

Förresten så hade vi vårt första officiella möte i korridoren igår tillsammans med alla(nästan) nya grannar vi har fått denna terminen. Rensade och fixade så att alla visste i vilka skåp de hörde hemma. Mycket givande! Och goda, kladdiga kladdkakemuffins bjöd jag och Anna på.

Nej, nu somnar jag snart, imorgon är det torsdag och jag ska fortsätta knåpa med mina uppgifter. Gud vad jag önskar att jag hade ett pussel att varva all text om didaktiska analyser...kanske blir en runda ner på stan imorgon och fixa mig ett..det närmar sig ju ändå höstmörker, pusselpyssel och tända ljus(vilket jag ser fram emot konstigt nog..:/

Madonna till ära så länkar jag till Who´s that girl och hennes nya Masterpiece eftersom hon har hjälpt mig genom pluggandet de här två dagarna och lär "go strong" imorgon också! Hör skillnad på hennes sound; 1980s vs 2012s.
God natt!

//Anya



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar