lördag 8 september 2012

[Det ekar lite tomt]

Anna och Jonna har åkt hem till Blekinge för Vfu, så dem ser jag inte på 5 veckor :' ( men jag antar att det säkert hade varit samma sak om de stannat kvar för vi lär inte hinna med mycket mer efter "jobbdagarna" dessa veckor, hem och i säng ungefär, för att köra 100% även nästa dag. Tror denna period kommer att bli aning bättre än förra. Under förra blev jag plötsligt ofrivilligt inneboende hos mina föräldrar, och den situationen tog på energin vill jag säga, samtidigt som jag skulle överleva praktiken om dagarna. Den här känns mer planerad och jag kan förhoppningsvis fokusera på projektet. Så nu kör vi stenhårt 5 veckor! Woot woot!
Iaf, jag funderade på vad jag skulle göra de här "ensamma" veckorna utan mina söta grannar...tur att jag är jäkligt påhittig ;) Har införskaffat ett 1000bitars pussel i dagarna och idag köpte jag kolkritor, nya sketch-pennor och fixeringsspray och jag är redan igång med projekten som jag fick på papper(bokstavligen)! 
Kol eller...
Jag diggar kolkritor...
Men det är lättare att teckna med vanliga skisspennor och ger ett mjukare, mer naturligt utseende.
Något annat jag diggar är vår nya grupplärare Klas. Första skolveckan är slut och vi blev alla godkända på vårt seminarie - Tackar! och jag gillar vår nya grupp, glada härliga människor! Något annat jag blev godkänd på är min Engelsk Grammatik tentamen - äntligen! Så nu kan jag lägga det kapitlet bakom mig =)





Skisspennor...?

Igår firade jag bland annat den godkända tentan med tjejerna genom att beställa pizza på palatset, lägg till Rosévin(vilket vi längtade efter redan mitt under seminariet, har vi blivit sommaralkisar?) och kortspel(vem som vann? Om det tvistar de lärde än..men vi säger väl oavgjort Anna?) Moahaha!


Nu har jag inget kort på denna härliga människa men igår fyllde min mormor 90 år! Stålkvinnan som har uppfostrat tre barn, fått nio barnbarn och än så länge, sex barnbarnsbarn. Kvinnan som ställt upp med tak över huvudet under min Malmöperiod. Kvinnan som cyklade t/r från Skåne till Öland med sin väninna, kvinnan som varit uppe i treriksröset och vänt, kvinnan som lagar världens godaste köttbullar och framför allt, kvinnan som är min alldeles egna mormor! Jag ringde henne igår för att gratulera, hon själv tyckte inte det var något att gratulera, att bli ännu äldre är ingen prestation...haha, älskade mormor! Jag frågade om de skulle till Köpenhamn och åka karusell. Nej, då hade jag tuppat av på vägen upp, svara hon. Grattis än en gång mormor! Och jag lovar att vi ska ha en av våra tacokvällar snart! <3

Vad som händer ikväll? Det får vi se, vinet är iaf på kylning, det är en stoor fördel ;)

//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar