söndag 23 september 2012

[I Wish It Was True]

Ja när vaknade jag idag då..
Jo precis samma tid som igår...07.13..spooky? Jaa.
Mitt i en stark dröm...jag haft ett antal sådana nätter i rad nu. När man vaknar i dem känns de så mycket starkare och förföljer en tid därefter, de känns verkliga och man kollar snabbt upp om något har hänt i det vakna livet medan man sov. Vad de vill säga mig det har jag ingen aning om. Det händer så mycket under dessa sekvenser så det är svårt att analysera. Många människor från mitt förflutna har varit med trots att man kanske inte har pratat med dem på lång tid. 
Det underliga är att jag inte alltid "spelar" mig själv. 

För någon dröm sedan var jag en äldre man under andra världskriget som kom i konflikt med en SS-man vilket resulterade i att jag blev avrättad med en gammal pistol som inte ville fungera med ett skott i huvudet genom armhålan(för att det inte skulle låta något..(underligt jag vet) jag måste nämna att jag överlevde i en hög bland avrättade kroppar. Det jag vill säga är att jag kommer ihåg den som om det verkligen hade hänt. Känslorna var så starkta, all ångest som den äldre mannen(dvs jag) kände, kände även jag när jag vaknade. 

Inatt såg jag en stolt kritvit hingst på ett grönt fält, den gav mig ett lugn så jag hoppade upp barbacka på den men var rädd för att trilla av - slog upp det och det står lite olika; En dröm om hästar förebrådar tur, en erotisk upplevelse...och..du kommer att bli rik...mmhm inga negativt där alltså ;)

Kunde somna om och sov till 10, hurray! 

I fredags kom lilla Jonna upp på blixtvisit :D Vi hade hemmabio(Falling Down och Scream), jag lagade tacotårta(fan så gott!) njöt av mitt rödvin och sen slocknade jag vid midnatt, jo har jag nämnt att vi har praktik?
Igår övertalade jag Jonna att shoppa loss lite på staun ;) Jag hittade två tröjor, strumpor och linne. Det roliga var när hon sen stod vid kassan och väntade på sin tur, tittade på det hon plockat till sig och sa; egentligen behöver jag inte det här...
- Men så lämna tillbaka det då? sa jag. Nee, det är bara 180(eller vad det nu var) kronor. Jahaja! Det ska nog bli en shoppoholic av denna också!
Sen fick jag ju såklart tillbaka med samma mynt och släpades iväg till Human Bridge för att titta bäcker - wohooo! Slog mig ner i en plyschsoffa i en halvtimmes tid medan bokmalen gick igenom hylla efter hylla. Kom på mig att skratta åt alla äldre karlar som också satt i soffor runt om i lokalen medan tanterna kom fram och visade vad de hade plockat på sig - stackars gubbar, de hade säkert hellre suttit hemma i en fotölj med en tidning :D
Plockade iaf på mig en DVD för 10 kr - det var ju Lesley Nielsen! Filmen sög....
Ska ut till Ikea om en stund, måste hitta dricksglas(inget man köper på second hand..)och lite annat smått. Vi hann också kika på Sälenboende till nyår innan Leråkringen körde tillbaka till Blejkinge, så nu är planerna på G och resan verkar bli rätt så "billig" :D

Förkylning, hosta och huvudvärk är kvar, vad kommer härnäst? :( begone already! Vill börja träna igen! Så en söndagspromenad får det bli innan söndagsmiddagen(kycklinggryta med kokta grönsaker).
Väntar spänt på nästa avsnitt av Sons Of Anarchy och ska försöka teckna av den här puddingen idag------>
Ännu en låt av The white Buffalos är hittad, lovely!! Hans röst är helt underbar!
Listen and weep; Wish It Was True

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar