torsdag 27 september 2012

[En bra dag]

Det har ringt ett 011-nummer tre gånger idag, 
hade ingen aning vilka det var, 
men antog att det var marknadsföringsföretag..igen. 
Den tredje gången bestämde jag mig för att svara...

- Hej Anja! Jag ringer för telenors räkning. Nu är det så att...
(Hörde direkt att de ville pracka på mig något erbjudande som jag inte var intresserad av och vad är grejen med att säga mitt förnamn? Tror de man blir mer bundis med dem för att det låter som om vi känner varandra... jag avbröt;
- Jamen hej! Va bra att du ringde för att jag har en fråga till er.
- Jaha, ok?
- Jo, det är så att jag köpte en ny mobil igår och nu betalar jag 199 kr/månaden för mitt abonnemang. Men vill kolla upp om det finns billigare alternativ eftersom jag inte ringer speciellt mycket men skickar desto fler sms. Tror ni att det finns något erbjudande som passar mina behov?
- Ok, ja då har vi ett här för 249kr/mån med 3000 fria sms och fri surf upp till 3 GB
- Ja men då blir det ju inte billigare?...
- Neeej det är klart, alternativet är att du köper ett abonnemang och så får du ju en splitter ny mobil på köpet också!
- Men jag köpte ju en ny mobil igår..
- Ja just det, okej, men då föreslår jag att du kontaktar kundtjänst, de kan nog hjälpa dig.
- Ja men då gör jag det! Tack!
- Ja, men innan vi lägger på tänkte jag fråga lite om ditt Internet och hemtelefoni.
- Internet ingår i hyran och hemtelefoni har jag ingen, var det något annat?
- Nej..
- Nej men tack! Hejdå!
- Hejdå..

Det är skönt att ha koll på läget ibland och veta vad man pratar om. Ska börja ifrågasätta saker mer, för vad jag har märkt de senaste dagarna så gör det skillnad :D Mer skinn på näsan alltså!

Idag blev jag filmad på min praktik, alltid lika trevligt att visa sina filmstjärnegenskaper.....sen skulle jag och min handledare kika igenom filmen och analysera min didaktiska ledaregenskap. Hon hade inget att klaga på och det kändes väldigt naturligt och positivt, härligt! Nu är ännu en del överstökad. Fler barn har nu efter 3 veckors tid börjat säga mitt namn och kallar mig fröken. =) Det värmer! Det var bättre än första veckan där jag fick höra, "jag tycker inte om dig"..hahahah. Men det hade mer med en händelse den dagen snarare än våra förutsättningar att bli "bästa vänner". Jag diggar avdelningen jag är på =) Imorgon ska jag antagligen också köra igång med mitt projekt, det ska bli kladdigt kul! ;)

Bara för att pigga upp denna höstkväll så kör vi en favorit i repris gånger två ;)

Hur stora är oddsen liksom?!

Sista dagen på jobbet imorgon och mot kvällen styr jag ner till Karlskrona för helgjobb, mys och annat gott =) 

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar