fredag 12 augusti 2011

Fun,fun,fun!

Blir det någon hamnfest i år?
Jag har iaf köpt hem tre små öl som står på kylning och ett gott rödvin, får hoppas att jag kan njuta av något av dem ikväll!
Ska upp tidigt imorgon och jobba helg så det får inte bli för sent...väl? ;D
Anywhooo;
- Vaknade idag och skulle ge bort lite av mitt dyrbara röda blod;
(4.5dl)...
De är så trevliga på blodcentralen och man känner sig verkligen omhändetagen där! Så trots min lediga dag så pallrade jag mig upp halv 8, alltid redo!
När vi var färdiga hade jag tre val att göra...
Jag kände mig lite egoistisk idag och valde presentkortet(till mig själv), man kan också välja något ur glasskåpet i foajen eller att skänka en nalle, det sistnämnda har jag faktiskt gjort en gång!
Brydde mig inte om att återhämta mig i kafferummet - I felt fine! Så jag tog en frallhalva med prickikorv och stack hemåt för en stadig frukost :D

Väl hemma ringde min vän vårdcentralen och jag tänkte; -hey! Varför inte - så jag stack dit också.
Satte mig ner bland hostande gubbar och snörvlande tanter som jag bara väntade skulle trilla av pinnastolen de satt på..de vickade..fram och tillbaka...men nej..de lyckades hålla sig uppe till deras namn ropades upp...
När jag blev uppropad följde jag efter en "nurse" till ytterligare ett väntrum med tre väntande vickande tanter..
Min tur! Fick träffa snälla doktorn..
Sen, ut och vänta..inga vickande tanter kvar..de hade nog vickat iväg..
Blodprov...
(1.5dl till)....

- Fanns där något kvar? Jag tyckte det var
dåligt tryck...

Sköterskan plåstrade om mig and thats that!
Två fina förband prydde sedan mina armar..


5dl senare
Provresultat för jag om några dagar.
Nu har jag sovit från och till hela dagen, varvat med lite bokläsning och brevpostning, ingen träning idag alltså....
Duschen väntar på mig liksom ölen, sen får vi se vad som sker ikväll
Trevlig helg!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar