lördag 27 augusti 2011

[Zlataninnan i mig]

Visste inte att jag hade det i mig längre...sinnet för bollar..
Spelade handboll när jag var...vad? 12-ish..Det var ett tag sen iaf!
Sen fick jag en chans att hänga med Calle, min co-worker på Statoilaa och hans korpenlag på en match idag.
En go bunt killar som gjorde att jag kände mig välkommen trots mina "brister" i fotbollskunskap Hah! Fick mig ett par shorts och en rosa t-shirt, Fesans officiella lagtröja :) nice!
Försökte på mig lite dribblande, och skjutande..det ser så lätt ut när man ser det på tv! Men jag fick bra betyg av de som var där och det måste väl betyda att jag inte är helt förlorad eller? :)
Men jag säger det, när det kommer en 2 meter lång/bred fullvuxen karl/skenande noshörning mot en, ja då är man inte så stöddig med sina 173 cm...men det var lite trevligt när de tog av sig tröjorna ;D
Jag tror de försökte vara lite försiktiga i början när de spelade mot en tjej som dessutom kanske hade kunskaper de inte kände till, så de dribblade försiktigt runt mig och kändes avvaktande...men jag är lite stolt att det första jag gjorde på plan var en klackspark :D Sååå Anja, bollsinnet sitter kvar trots allt Tihi*

När domaren blåste av var det som att vara tillbaka på handbollsplanen, rop, uppmuntringar, adrealin som pumpade och ja helt enkelt underbart! I loved it! Insåg inte hur mycket jag har saknat det, att få vara en del av ett team och känna sig behövd och göra en insats - kanonkul verkligen!
Jag känner mig som ett barn som har fått smaka på en mjukglass och sedan blir ifråntagen den...:´(
För nu ska jag tillbaka till Kalmar imorgon, men ska försöka se om jag får vara med fler gånger :D

Sen var det ju det här med klippningen...jaa, dagen började inte riktigt som jag tänkt mig - men när gör dagarna det!!?
Stack in till stan direkt innan frukost för att vara hos frisören när de öppnade...det här blir bra tänkte jag!
Ingen parkeringsplats utanför frisören..eller på gatan bredvid...eller gatan bredvid den..körde upp på torget,,ouuu! En bil som kör ut, den tar jag! Lucky me! tänkte jag.
Bakom bilen som kör gömmer sig en satans gubbjävel i merca(såklart), blinkar och tränger sig snabbt in i luckan...¤#%%¤& Det stod ju praktiskt taget mitt namn på den! Tutade hårt(tyckte jag) pekade finger(fast jag tror inte han såg det för ratten var i vägen) och körde snabbt iväg för säkerhets skull..
Så till slut fick jag en plats på gatan vid min "gamla" lägenhet..inte ens i närheten av frisören nej..
Kom till frissan;
Nej här är fullt till tolv, ler frisörskan med ett bländande leende.
Va fan! Då ska jag spela match ju. Hur länge har ni öppet? muttrar jag.
Till 14....fortsätter frisörskan och ler(Det hinner jag ju aldrig) tänker jag, då får det vara - säger hejdå till det bländande leendet och frisörskan.

Går in på apoteket och köpter en ansiktskräm, traskar mot kassan....och står där och hummar..
Då kommer en jävla tantjävel med receptpåse och tränger sig före!
- Jaha, varsågod muttrar jag högt när expediten slår in hennes receptpåse...(Båda tittar skumt på mig) Det är inte jag som gjort fel, bara så ni vet, tänkte jag. köper min kräm och går ut med, vad jag tycker iaf är, bestämda, demostrativa steg.

Så hårdjungeln är kvar på mitt huvud - ska se om jag hittar ut ur det någon dag.



Hann gå in på Enkla och köpa två supersöta små tavlor som jag ska inreda mitt rum med tillsammans med lite annat. Ska ändra lite i rummet nu till hösten, slänga lite krafs och fylla på med annats krafs...fint, nytt kraft :D



Nu väntar jag på att min kära vän Malin ringer så jag får lite rosé på någon uteservering denna kväll, min sista kväll i Karlskrona...

Trevlig lördag <3
//Anya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar