tisdag 23 augusti 2011

[Sailing on the seven seas]

Underbar! Underbar dag, I say!!
Idag kändes det att jag hade ledigt och jag har verkligen utnyttjat dagen till max. Ingen klocka som styrde, när, var, hur. Bara vind i seglen och solen som glittrade i havet!

Jag och min käre pappa stack ut tidigt efter frukost, fixade matsäck, tog på oss flytvästarna och drog iväg ner till bryggan och båten.
Vi var lite oroliga att det inte skulle bli någon segling - det var stiltje och helt bleke på vattnet:

 
Vinden hallå!?
Det blev bättre när vi kom längre ut i skärgården :)


Sen tog det fart!

 Idag fick jag vara skeppare och sitta vid rodret en väldigt lång stund och navigera :D Spännande!




Skepp o´hoj! En koncentrerad jäkel!



Skepp o´hoj! En mindre koncentrerad jäkel!

 Vi mötte gula faran, såg ett krigsskepp och åt såklart tonfisksallad(Vi var ju ändå på havet!)


Det lutade lite hit och dit...





Ibland lite mycket...då gömde sig någon i durken...(men skyllde på att hon skulle ner och):
- Dricka lite bara...

Up,Up...

And Away!!...
Sen begav vi oss hemåt där upptäckte jag till min förskräckelse den....
Bonnabrännan!
Den hade etsat sig in i mina armar likt en kniv som täljer i en trädstam..
Fan! Tur det är en svag sensommarsol - annars hade det blivit ajaj!
Kaptenen :D
Nu blir det en energidryck och kvällsrunda på cykelsadeln innan skönhetssömnen :D

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar