måndag 1 augusti 2011

[Hit, dit, där borta och så hit igen..]

Denna dag har varit...jäktig! *pust
Blev inte riktigt som jag tänkt mig, särskilt inte när jag har lite ledig tid över!

Nu befinner jag mig iallafall här:

Hos besten
[Besten är här i närheten...
Jag kan höra hennes flåsningar...
Jag hör tassarna skrapa mot golvet när hon närmar sig...
Sedan en duns när den enorma kroppshyllan möter parkettgolvets hårda yta...
Hon vill kela säger hon...
Allt jag vill är att komma bort från denna outhärdliga andedräkt som träffar mig i ansiktet varje gång hennes nos möter min...
Borsta tänderna säger jag...
Men allt hon vet är att vara naturlig...]

Jag kan inte fatta att vi är inne i augusti...vart tog juli vägen?!
En vecka kvar till den årliga sommarfesten, som enligt mig är, och alltid kommer att vara ett värdigt slut på sommaren. Men det är just det...slut. Men ändå känns det som att jag inte riktigt har hunnit börja njuta. Hur ska jag överleva höstens murr och mörker!? Jag som är i sådant behov av ljus - snart börjar 9 månader av dunkelt mörker och jag är inte förberedd! Jeesus! Det här kan bli intressant! =) Hah!

Anywhooo;
En vecka till sommarfesten som sagt - skitskoj!
Passar syrrans hus, hund och katt igen. Så precis varit ute på en lång powerwalk med "besten". Tog också med min egen katt och lät alla mötas för första gången...
Hon är inte världens bästa gäst, miss jamare...
Det första hon gör är att riva huskatten på nosen och fräsa förnämt...och han undrar vad som hände och vem som tog över hans domäner...stackarn! :D
Jag får väl ge dem lite tid att sitta och glo på varandra....underhållning på hög nivå!

"Miss jamare på täppan"

Igår spratt det till i kroppen och energin bubblade upp inom mig, så jag sprang - sprang för kung och fosterland - 4 km . okej inte mycket men å andra sidan har jag haft uppehåll ett tag nu, när jag precis sprungit färdigt- hör Marcus av sig - jaha hoppsan! Då ska han ut och springa...Där sitter jag i mitt allvärldens svett och tänker,,,ja varför inte en runda till, jag är ju pigg ;) Så det blev nog en 5 km till...

Nämnde innan att jag inte sprungit på ett tag...mycket smart att första dagen gå "all in"....
Nääeej, inte riktigt..
Idag är min kropp inte min...den är mör och öm och jag känner träningsvärken komma smygandes och misstänker att den anländer imorgon med besked - det brukar ta två dagar när jag väl får den.
Såå; jag är beredd på allt nu! Ska stretcha lite extra ikväll efter springturen och se om jag kan förebygga lite iaf ;)

Sista nattjobbsveckan!!! Också en etapp avklarad =) Längtar strongt till augustilönen nuu!
Blev lite paff när jag läste statistiken på de som läser min blogg..38 stycken! Vafalls! Trodde inte jag var så intressant hahaha! Men jätteskoj verkligen! Keep it up ;)

Nu ska jag ge mig ut i spåret en runda innan jag slår mig ner för gott i biorummet, trevlig fortsättning på kvällen!

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar