torsdag 11 augusti 2011

Rolig och underhållande jobbkväll ikväll, som alltid när man jobbar med danskebananske Johanna!
Sen att hon leker kiropraktiker och knäckte ryggen min i ett drag gjorde kvällen sååå himla mycket bättre...och rörligare! *Suveränt! Tack!

Blir ett kvickt litet inlägg ikväll för bingen och boken väntar. Det blir en tidig start imorgon på min lediga dag, då jag ska lämna lite blod. Härligt att få tömma och bilda nytt :) men varför envisas de alltid med att lägga besöket så tidigt? kl 08.00....zzzz

Regnet droppar på fönsterbläcket och det är kyligt i luften...vågar knappt skriva det men det känns nästan som...jaaa...höst..:S

Hoppas på att det ligger en brittsommar och lurar runt hörnet med 25 grader och sol i två veckor...minst!

Har suttit och svurit åt CSN ett tag nu eftersom jag upptäckte att vill jag skära ner på lånedelen så skär jag också ner på bidragsdelen, vilket är väldigt mycket var jag inte vill göra..varför kan man inte bara få läsa 100% studietakt med fullt bidrag och 50% lån?? Nejnej...så det får bli fullt..igen..tills vidare.
Och vill man sätta lite guldkant så här på vardagen så kan man alltid njuta av att klicka in på vad man är skyldig CSN hittills...eller inte! ;D
Men! Får se det som en investering i mig själv helt enkelt!

Hoppas på uppehåll i vädret imorgon kväll då jag ska pimpla öl och sitta och guppa i Jonnas lilla (HT=hardtop, lärt mig i sommar :D) i gästhamnen på sailet och bara nuta. Underbart!

Avslutar kvällens bloggning med några favoriter av de sämsta raggningsreplikerna från kunder på jobbet so far:

¤ - Vad får det lov att vara?
       - Dig och ett paket cigaretter


     ¤ - Har du frågat din pappa än?
        - Vad skulle jag fråga honom?
    - När vi kan ha vårt bröllop

//Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar