onsdag 31 augusti 2011

1 + 1 = ?

Idag är första dagen som jag medvetet har suttit ner och gjort höstterminens första seminarieuppgift..

Josefine och jag slog våra kloka huvud ihop och så blev det ett mirakel!
Kanske inte riktigt ett mirakel med det blev svar på några punkter i protokollet, så nu behöver vi inte känna oss oförberedda imorgon :D

Har också returnerat mina adlibrisböcker som vi inte skulle ha :P 60 spänn i frakt(men det bjuder jag på när jag slapp betala böckerna för 400 kr!)
Svängde inom ClaesO och hittade superduperbilligt A4 papper till skrivare men skulle gott behöva en svart färgpatron med....300kr, behöver jag säga mer?
Mormor fyller år den 7:de........89, det ni! Respekt! Så här sitter jag och pysslar med ett födelsedagskort till henne, skickar med ett litet brev också så hon vet vad barnbarnet hittar på här uppe i Kälmäär.


Försökte på mig att skriva ut en bild på mitt rum så hon vet hur det ser ut, men svarta färgen är ju som sagt slut så det blev ljustljust brun, bilden syns knappt och kan inte jag se den, hur ska en 89åring se den?? Tur hon har förstoringsglas på sina proffsiga läsglasögon säger jag då! :D ""
Kanske dags för mig att krypa till korset och köpa mig en digitalkamera...eller ska jag ha pondus och låta bli...hmm


Så här ser mitt rum ut nu för tillfället iaf, min byrå blev så fin och passar galant i min läshörna(som jag aldrig sitter i..)men likväl en läshörna - och se! Golvlampan är också ny - 75 kr på..vad? Ikea!
Det var utanför det fönstret som jag skådade en Peeping Tom i morse klockan 8. De ska måla fönstrena så de åkte runt på sin lilla lift utanför och bräkte på värsta Kalmaritiskan om vilka fönster som skulle målas. Men de var trevliga, jag stack ut huvudet, bjöd dem på kaffe genom fönstret och pratade lite med dem..eller ja, jag pratade med dem iaf, kaffet får de fixa själva ;)

Tittat på två avsnitt av Robinson idag - verkar lovande och riktigt roligt! Ska fortsätta följa med spänning! Se det här!

Nu ska jag skriva färdigt min sammanfattning och skriva ut i brunt, sen blir det sängen, yes indeed!

// Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar