söndag 21 augusti 2011

Loppis i Brunnen!

Godmorgon, God middag, God kväll! (Var ute igår med fina vänner! skojskoj var det och sent,sent blev det men likväl vaknade jag, pigg och sugen på att göra något av denna söndagen.
Åt gröt och slötittade i tidningen, då fann jag den! En liten, liten annons;
Loppis i Ronneby Brunnspark!
                                                  Den var som skänkt från ovan,
                                                 en liten glädjekälla att njuta av,
                                                                 bara till mig!

Sms till Marcus och ja han hängde glatt på!
Drog iväg med bilen - han fick köra idag, ja jag kände mig väl inte helt körklar...


Framme! Humöret på topp!

Vattenfall! :)
Hittade mig ett par örhängen i hermetit för 40 kr. Sen har vi ju det här med att pruta, inte riktigt min starka sidan!

[Enda gången jag har prutat var nere på Rhodos när jag skulle köpa en huvudsjal
...Prutar du på 1 Euro?! Frågade handlaren...]
skamligt*

Tillbaka till örhängena, frågade lite snällt:
- Kan jag få dem för 30?
40! Silver.., blev svaret.. Jaha, ja okej då, sa jag buttert och gick min väg med mitt nya "fynd". Jag har en teori, jag ska ha en mer aggressiv framton - möjligen lite hotfull:
- Jag bjuder 30, inte mer!! Något sådant...?

Silver?
Sen blev vi hungriga efter allt lyckat prutande, så vi köpte vi kååv och såklart...kaffe! :)

Kåååv!
Bestämde oss för att promenera upp på Brunnsberget och slingan i deras stora bokskog. Superfint och jättemysigt måste jag säga! Lite kämpigt att vandra uppför bara...som ni ser...

Maaj Gaad! Men kaffet är med ;)
Kaffekoppar vi sen inte blev av med eftersom det var brist på papperskorgar uppe i urskogen. Så där sprang vi med varsin kaffekopp i handen.

Pust, stånk, stön!
Slingan var 1.5 km men det kändes som mer! Värsta djungeln med spindelväv och trånga bergspassager!
Jag tyckte miljön påminde mycket om sagan om ringen filmerna, så jag skrek plötsligt till Marcus:

- Akta dig för snart kommer orgierna!!

Say What!?
Jag menade såklart Orcherna, de små onda "trollen", ja, jag är ingen Tolkienfantast så ni får ursäkta enstaka fel eller missuppfattningar :P

Orgierna??


Ready for battle!
Kom hem till Karlskrona, hungriga, så vi stannade på Royal Thai och åt "Tlee små leetter med lis" Yummie! Inte nog med det så tog vi en efterrätt på Glaciären (FläderLime smak - rekommenderar jajemen!) Så min mage är ond på mig nu, nästa vecka kommer bestå av enbart träning typ. Jag ska bort med min lilla magkudde, så är det bara! Har en vecka kvar i Karlskrona sen är det dags att studera igen. Wohoo - är så himla laddad....not. 1½ år kvar, sen är jag klar! Bara att kämpa på!

Nu säger jag god natt, släcker lampan och slockar som ett ljus på kudden...
// Anya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar